Friends – Eesti disaini edulugu kodus ja välismaal

Copy
Foto: Friends Textile OÜ

Pesu ja sokid saavad sageli teenimatult vähe tähelepanu. Kuid mitte juhul, kui need on originaalse Eesti disainiga, väga kvaliteetsed, kehasõbralikest materjalidest ning toodetud eriliselt keskkonnasäästlikult. Friends Textile tooted on püüdnud pilke nii kodumaal kui maailma moelavadel. Ettevõtte juhatuse liige Alo Kivistik tutvustab soki- ja pesubrändi telgitaguseid.

Kust sai Friends oma alguse?

Friends brändi arendava ettevõtte Friends Textile OÜ tegevus sai alguse juba 1993. aastal. Täiendõppe ajal Rootsi juhtiva majanduskõrgkooli Stockholm School of Economics´i kursustel tekkisid mul kontaktid rõivakaubanduse valdkonnas tegutseva ettevõttega, kelle kaupu sai esialgu Eestisse vahendatud. Peatselt alustasime enda tootearendusega ning mõningate arenguetappide läbimise järel kasvas sellest välja tervikliku kollektsiooniga Friends bränd, mille valikust leiab nii pesu kui ka sokid meestele, naistele ja lastele.

Friends Textile OÜ on tegevuse algusest peale spetsialiseerunud aluspesu ja sokkide disainile ning turundusele. Keskendumine suhteliselt kitsale valdkonnale võimaldab kõige paremini aru saada tarbijate vajadustest ning pakkuda oma klientidele parimat väärtust.

Tootevalikus on esindatud nii aluspüksid, bokserid, alussärgid, pikk pesu, rinnahoidjad kui topid. Materjalidest eelistame kõige looduslähedasemat puuvilla, aga meie valikus on esindatud ka üha rohkem bambusviskoosist tooteid, samuti modaalist mudelid.

28 aastaga on Eesti poelettidel nähtud väga erinevaid trende ja aegu. Mis on selle aja jooksul muutunud soki- ja pesumoes?

Kindlasti on tänane pesu ja sokkide ostja ootused oluliselt muutunud võrreldes varasemate aegadega. Osad nendest muutustest tulenevad tehnoloogilisest ja materjalide arengust. Näiteks on tänapäeval väga populaarsed madalad sokid. Tänapäevane tehnoloogia võimaldab toota nn sneaker sokke viisil, et neid on mugav kanda ning nad ei vaju alla. Samamoodi on tehnoloogiline areng muutnud võimalikuks üha laialdasema bambusviskoosist toodete kasutuselevõtu.

Praegusel ajal on tavapärane, et enamus meeste pesu ostjatest valib bokserid, aga aastaid tagasi oli peamiseks valikuks klassikalised aluspüksid.

Tegelikult on neid muutuseid aja jooksul olnud palju, nende kirjeldamiseks võib kirjutada pika eraldi loo.

Sokid ja pesu on paljude jaoks ilmselt nagu kuluosa ning poes tunduvad kõik ühesugused. Miks peaks nende kvaliteedile üldse tähelepanu pöörama?

Kvaliteet on oluline igas elu valdkonnas – igaüks ju tunneb vahet näiteks hea ja kehvema kvaliteediga toidul. Selles mõttes ei ole ka rõivatooted erandlikud, ka nende puhul annab kõrge kvaliteet parema kasutuskogemuse ning seda tänu mugavusele, vastupidavusele ning funktsionaalsusele.

Näiteks rõivatoodete värvipüsivus pesu pesemisel on tarbijakogemuse mõttes oluline. Poes odavamat toodet valides ei tarvitseta teada, et nii mõnegi toote värvipüsivus võib olla lausa kaks kuni kolm korda kehvem kui näiteks Friends pesule kehtivad kvaliteedinõuded.

Kuidas sünnivad Friendsi toodete huvitavad disainid?

Tootedisain on loominguline protsess, mis ühendab originaalselt ja dünaamiliselt tervikuks disaineri loomingulise talendi ning isikupärase käekirja, tarbijate eelistused, valdavad trendid ning rõivaeseme tootmistehnoloogiast tulenevad nõuded. Disaini puhul on oluline see nähtamatu ja eriline „miski“, mis mõistuslikule analüüsile ei allu, vaid on igas heal tasemel loodud originaalses disainis pigem tunnetatav.

Friendsi disainikeele puhul on oluline meie püüd enda disainitud toodetega muuta maailma paremaks kohaks. Seetõttu annavad Friendsi aluspesu ja sokkide disainid edasi meie väärtustele vastavat harmoonia- ja ilutunnetust.

Friends tootevalik on jõudnud ka maailmamastaabis moelavadele. Kuidas on Eesti disainil seal läinud?

Tuleb öelda, et väga hästi. Friends disainitud pesutooteid on esitletud Euroopa kõige tuntumatel pesu messide moelavadel koos teiste maailma tippu kuuluvate brändidega ning need on saanud väga sooja vastuvõtu osaliseks.

Moemessidel on oma ala eksperdid valinud Friends pesu ka „trendide foorumissse“, kuhu pääsevad vaid teistele eeskujuks valitud silmapaistvad disainid.

Kuidas täna olla keskkonnasäästlik ettevõte?

Mõistagi sõltub sellele küsimusele vastus suuresti ettevõtte väärtushinnangutest, kuna keskkonnasäästlikud lahendused on üldjuhul kulukamad, kui vähem säästvad alternatiivid. Kui peamiseks eesmärgiks on ikkagi maksimaalse kasumi teenimine, siis avaliku arvamuse survel võidakse küll üht-teist muuta, aga selline suuresti näiline „tegevus“ on saanud aluseks uudissõnale „rohepesu“. Kui ettevõtted aga tunnevad tegelikku vastutustunnet nii praeguse kui ka tulevaste inimpõlvede suhtes, on võimalused tegevuse keskkonnasäästlikumaks muutmiseks väga suured.

Kui tuua konkreetseid näiteid, siis juba 2005. aastast alates on Friends Textile OÜ soetanud oma masinaparki eranditult ainult hübriidtehnoloogiat kasutatavaid sõidukeid. Mida kiiremini Eesti liigub oma elektritootmises taastuvate energiaallikate kasutamisele, seda rutem saab hakata teoks tegema üleminekut elektriautode kasutamisele. Käesoleval aastal viisime enda veebipoe üle ainult taastuvate materjalide kasutamisele ehk siis meie veebipoest ostes saavad kliendid kaupu ainult paberist või papist pakendites. Lisaks läksime sellel aastal lao veo- ja tõsteseadmete puhul üle 100% liitiumtehnoloogial akude kasutamisele. See vähendab oluliselt elektrikadusid võrreldes traditsiooniliste (ja kordades odavamate) plii-happeakude kasutamisega. Tõime eelmisel aastal turule ka päris laialdase valiku orgaanilisest puuvillast tooteid ning nende valikut on kavas edaspidi veelgi laiendada. Lähimateks aastateks on kavandatud mitmeid täiendavad arengud, mis muudavad meie tegevust üha keskkonnasäästlikumaks.

Kuhu edasi? Mida toob Friendsile tulevik?

Kindlasti näeb tulevikus Friends brändi tooteid üha rohkemates välisriikides, kuigi juba täna on meie tooted saadaval kaheksas välisriigis. Eesti ja teiste riikide tarbijate väga positiivne tagasiside annab kindluse, et need tooted võiksid rõõmustada veel miljoneid inimesi erinevatel turgudel.

Samuti jätkame pidevalt oma tegevuse täiustamist, et üha enam vähendada meie tegevuse ökoloogilist jalajälge. Tegelikult on Friendsi tegevuse ja toodete ökoloogiline jalajälg juba tänasel päeval eeskujulikult minimaalne. Lisaks eelmises vastuses toodud keskkonda säästvatele näidetele, on üks peamiseid keskkonda hoidev lähenemine toota ja tarbida kvaliteetseid tooteid, mida on mugav kasutada ja mis kestavad kaua.

FRIENDS tooted on müügil kõikjal Eesti juhtivas jaekaubanduses ning veebipoes www.friendsbodywear.com/et

FRIENDS kaubamärki kandvad pesu ja sokid on paljude Eesti tarbijate eelistatuim valik. Rohkem kui 28 aastane kogemus tootearenduses ja kompromissitu tähelepanu kvaliteedile on üheks põhjuseks, miks FRIENDS brändiga tooteid on üha rohkemate tarbijate eelistus nii Eestis kui ka paljudes välisriikides. Täiendavat infot ettevõtte tegevust, keskkonnahoiu põhimõtetest ja tootekollektsioonidest leiad kodulehelt: www.friendsbodywear.com

Copy
Tagasi üles