NOIS bränd rajas Eestisse uue tööstusharu

Copy
Foto: NOIS

Ettevõtte alustamine on keeruline protsess. Veelgi keerulisem on uut brändi asutada valdkonnas, mida siinmail enne arendatud pole. NOIS meeskond nendib, et nikotiinipatjade valdkonnas hoiavad kõik oma teadmisi kiivalt endale ning iga samm tuleb endal ise välja töötada.

Kuidas sai NOIS ettevõte alguse?

Kui Eestis 2019. aasta alguses nikotiinipatjade turg tekkis, nägime, et olemasolevate toodete saadavus ning kvaliteet polnud rahuldavad. Ettevõtte asutajad on ise ka nikotiinipatjade tarbijad, seega ülevaade turul toimuvast oli olemas. Kuna tiimis olid olemas nii ettevõtlus-, tootmis- kui ka turunduskogemus, siis otsustati ühiste arutelude tulemusel teha midagi sellist, mida varasemalt polnud Eestis veel tehtud– alustada nikotiinipatjade tootmisega.

Foto: NOIS

Miks otsustasite just nikotiinipatjade maailmaga tutvust teha?

Nikotiinipatjade puhul on tegemist hetkel globaalselt väga kiiresti kasvava turuga, millega on kaasa läinud ka suuremad tubakafirmad, kes suunavad oma fookust aina enam sigarettidelt alternatiivsetele lahendustele. Klassikalised tubakatooted on viimastel aastatel oma populaarsust kaotama hakanud ning tarbija, kes soovib tubakatoodetest loobuda, soovib eeskätt leida asendust sigaretile. Üheks hetke ning kindlasti ka järgnevate aastate populaarsemaks alternatiiviks on nikotiinipadjad, mis ei sisalda tubakat ega ka näiteks tõrva.

Kui keeruline oli selles valdkonnas ettevõtlusega alustada?

Tegemist on võrdlemisi uue valdkonnaga ja nii tehase ülesseadmisele kui ka tootearendusele oleme pühendanud tänaseks ligi kaks aastat. Know-how-d hoitakse selles valdkonnas kiivalt endale ja suurem osa lahendusi on tulnud meil endal arenduse käigus välja töötada. Kuna nikotiinipadjad on maksustatud aktsiisiga, siis koostöös maksuametiga olime ka esimesed, kellele väljastati tootmiseks vajalikud load. Loomulikult ei ole alati kõik sujunud õlitatult ning oleme pidanud ka mitmete tagasilöökidega tegelema – näiteks tubakaseadus, mis jätab meile toote reklaamimiseks väga minimaalsed võimalused. Samas, lahendamatuid probleeme pole olemas.

Foto: NOIS

Kuhu on ettevõte täna kasvanud? Mis plaanid on tulevikuks?

Tänaseks on tehase rajamise ning tootmisvõimekuse saavutamise etapp selja taga ning saame senisest veelgi rohkem panustada tootearendusele. See on kestev protsess ning selleks, et tarbijate vajadustega kaasas käia, tuleb suurt rõhku panna NOIS nikotiinipatjade sortimendi laiendamisele. Lisaks on meie eesmärgiks kindlasti ka ekspordimahtude kasvatamine Euroopas ning juba kiikame ka väljapoole Euroopa Liidu piire.

 

 

Copy
Tagasi üles