Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Sisuturundus

Onninenis toob iga päev põnevaid väljakutseid ja võimaluse areneda

FOTO: Onninen

Peale palganumbri ja motivatsioonipaketi hindavad Onnineni töötajad kõige enam kolme asja: rutiinivaba tööd, hoolivat meeskonda ja võimalust ennast kogu aeg täiendada. «Ole ainult tegija ning me anname sulle arengu- ja kasvuvõimaluse,» kirjeldab müügidirektor Kuuno Kirspuu ettevõtte praktikat.

Pidev õppimine ja suund innovaatiliste lahenduste leidmisele kujundavad Onninenist ehituse eritööde tehnoloogia eestvedaja. Ühelt poolt teeb Eesti suurim tehniline hulgimüüja koostööd maailma juhtivate tootjatega, mis loovad uusi tehnoloogiaid, näiteks ABB või Siemensiga. Teisalt pakub ka partneritele – ehitusobjekti tellijatele ja projekteerijatele – unikaalseid ja seni proovimata lahendusi.

«Suur kogemus oli ühisministeeriumi hoonega, kus algne insenertehniline lahendus oli hoopis teistsugune. Jõudsime koos tellija ja projekteerijaga lahenduseni, kus plaanitud radiaatorite asemel tuli hoone küte läbi õhuvahetuse. Polnud vaja rajada küttetorustike püstakuid ning maja kasutajad said põrandapinda juurde. Hiljem rakendas tellija samasugust lahendust ka oma büroohoones,» kirjeldab Kuuno Kirspuu.

Näide iseloomustab hästi, mida tähendab täislahendusi pakkuv ettevõte. Erinevus vana kooli lihtsakoelisemast ehituskaupade poest on selles, kuidas töötajad näevad oma eesmärke. Onnineni meeskond ei tegele lihtsalt tehniliste kaupade hulgimüügiga, vaid on usaldusväärne koostööpartner elektri-, kütte-, veevarustuse-, kanalisatsiooni-, ventilatsiooni-, jahutus- ja külmatehnika valdkonna professionaalidele.

«Meil on oluline eelkõige aru saada, mida klient soovib saavutada – mis on nii-öelda asja uba. Väga lihtsustatult on see kliendi eesmärgile parima lahenduse leidmine. Palju tuleb kaasa mõelda ja mõnikord ka esimest mõtet üllatavas suunas ümber orienteerida,» räägib ventilatsioonimüügi kliendihaldurina Tartus töötav Tiit Murov. «Lõpuks on ikka hea tunne, kui oleme koos leidnud lahenduse, see on töösse läinud ja inimesed on sellega pärast väga rahul. Võib-olla üks tugevamaid motivaatoreid, mis hoiab mul nii-öelda kella tiksumas, ongi see, kui keegi meie pakutud lahendusest võidab.»

Tema kolleeg elektri ärisuunal, Tauri Pärna tõdeb, et klient ei pruugi teada kõiki võimalusi, mida talle saab pakkuda ja kuidas ta probleemi lahendada. «Ühelt poolt on lihtne eesmärk, et hoones tuled põleksid. Samas areneb tehnoloogia nii kiiresti, et uuenduslike lahenduste pakkumiseks peab oma valdkonnas palju ringi askeldama ja pidevalt kolleegidega suhtlema,» selgitab Tauri Pärna. «Siin pole üldse rutiini. Igapäevane tegevus ei sarnane vabriku- või liinitööga, kus tehakse sama liigutust päevast päeva. Iga projekt on alati erakordne. Pean lahendama erinevaid ülesandeid, mis vajavad lihtsa kopeerimise asemel julgeid ja loovaid lahendusi.»

FOTO: Onninen

Kirspuu sõnutsi edendab Onninen uute ideede pakkumist ka ettevõtte sees. «Väärt idee võib sündida iga, ka alles alustava töötaja peas ja oleksime eriti rumalad, kui me seda kinni ei püüaks ega võimestaks. Soovime luua töökeskkonnas sellise kultuuri, kus õppimine, arendus ja innovatsioon on igapäevased teemad. Nagu lennukil, peab ka meil organisatsioonina olema kogu aeg püsivalt suur kiirus, et oleks piisavalt tõstejõudu ja lendaksime kõrgel.»

Algatusvõime edendamiseks on ettevõttes ka oma tunnustamissüsteem, mis tõstab esile neid, kes on igapäevatööst kaugemale mõelnud. «Tavaliselt on selline inimene olnud teerajaja näiteks mõnes käitumismustris. Seda tunnustatakse tänukirja ja rahalise preemiaga,» märgib Onnineni personalijuht Merle Kullerkupp.

Kuna Onninen kuulub Soome juurtega Kesko Gruppi, mis tegutseb 39 tuhande töötajaga kaheksas riigis, annab see tugeva rahvusvahelise mõõtme.

Rahvusvahelise suhtluse toob olulise eelisena välja küttevaldkonna kategooriajuhina tegutsev Urmas Sööt. «Mul on võimalik iga päev suhelda erinevate inimestega alates Hiinast kuni Hispaaniani. Lisaks on palju suhtlemist peamajaga Soomes. Minu jaoks on see üks suuremaid plusse. Erinevate inimeste ja kultuuridega suhtlemine avardab palju silmaringi – nii tehniliselt kui ka üldiselt,» põhjendab Urmas Sööt.

FOTO: Onninen

«Kuulun kontserniülesesse digitiimi,» lisab müügidirektor Kuuno Kirspuu. «Pidev arendustegevus annab tugeva vundamendi, et oleksime teenäitajad ja parima tehnoloogia maaletoojad. Teeme muutusi, et lisaks e-lahendustele oleks ka meie sisemine töökultuur kiirelt kohanduv ja innovaatiline. Meie väärtustes on selline hoog, et see loob aluse pidevaks tahteküllaseks edasiliikumiseks.»

Juba ligi 20 aastat Onninenis töötanud Kristjan Šanin toob välja, et tema aeg ettevõttes on kulgenud kiiresti ja vaatamata võrdlemisi pikale töösuhtele on asi paigalseisust kaugel. «Alustasin alaealisena, kui tulin korraks suvetööle. Hakkas meeldima, sest arenemisruumi oli pidevalt. Olen saanud end järk-järgult arendada – tegutsenud komplekteerijana, kauba vastuvõtjana, logistikakeskuse müügis,» jutustab lao-operaatorist logistik-klienditeenindajaks pürginud Kristjan Šanin. «Minu igapäevatöö on õigete asjade kohalejõudmine võimalikult kiiresti ja tervena. Selleks on tarvis nii loogilist mõtlemist kui ka operatiivset tooteinfot.»

FOTO: Onninen

Aktuaalset tooteinfot näeb tänu mugavale omnikanali süsteemile, millest on palju abi nii veebis toimetavale kliendile kui laos askeldavale töötajale.

«Kliendile kaupa kokku koguda on üsna lihtne, sest kogu protsess käib skannerite ja arvutite abiga. Jooksvalt tellimust kokku pannes näed iga toote kirjeldust ja sertifikaate, mis aitabki teha otsuse, kuhu või millega see kokku paigutada,» selgitab Kristjan Šanin digiplatvormi praktilist kasu.

Kuuno Kirspuu sõnade järgi pandi võimekale süsteemile alus juba 2009.–2010. aasta majanduskriisi ajal. See on viinud Onnineni praeguseks uuele tasemele ning paljudest sammukese ette.

Kogu arenduste virvarris on ettevõtte töökorralduses saavutatud mõistlik tasakaal. «Meil pole siin ainult surmtõsine meeleolu. Meeskond on väga ühtehoidev ja vahel käiakse koos näiteks disc golfi mängimas või niisama väljas,» ütleb küttevaldkonna kategooriajuht Urmas Sööt.

Onninenil on koguni rattatiim, kuhu kuuluvad entusiastid käivad tõsisematel võistlustel. Tööandja on toetanud rattasportlasi nii vormide soetamise kui ka võistlustasudega. Personalijuhi Merle Kullerkupu sõnutsi katab ettevõte töötajatele nii osa igapäevaseid spordi- ja massaažikulusid kui ka suurematel rahvaspordiüritustel osalemise.

Positiivsena toob logistikakeskuses töötav Kristjan Šanin välja ka teatud paindlikkuse tööaja korraldamisel. «See laseb isiklikud asjad ära teha – kui on tarvis ära käia, siis seda mõistetakse. Selleks on ettevõttes täiendavad vabad päevad või võimalus teha tunnid hiljem järele,» kõneleb ta.

Juhtide sõnul ongi ettevõtte aluseks mitte suruda töötajaid väga rangetesse raamidesse, vaid anda rohkem iseseisvust, valimaks ise parimad vahendid ja viisi, kuidas eesmärgini jõuda. See on teinud Onninenist atraktiivse tööandja ligi 150 inimesele Tallinnas, Jüris, Tartus, Pärnus, Jõhvis ja Narvas.

Kuidas liituda?

Onninen on rahvusvahelisse Kesko Gruppi kuuluv kiire kasvuga ettevõte ja ootame meie meeskonnaga liituma hakkajaid inimesi, kellega koos olla Eestis ehituse eritööde, tööstuslike ja taristuehituse tehnoloogiliste lahenduste eestvedaja. Hetkel otsime kolleege järgmistele positsioonidele:

Hankeosakond

• Kategooriajuht elektritoodete (kaablid, valgustid, tööstus-automaatika) alal

Projektimüük

• Valgustuse tootelahenduse juht

• Keskkonnatehnika insener – tehniline nõustaja

• Müügiinsener elektri valdkonda

• Müügiinsener vee ja kanalisatsiooni välistrasside valdkonda

Logistikakeskus

• Laooperaator, Jüri

Express Tartu

• Tehniliste toodete müüja

• Logistik-klienditeenindaja

Kui sulle meeldiks mõnes neist valdkondadest end täiendada, leida kliendile paremaid lahendusi ja saada meie meeskonna liikmeks, saada oma elulookirjeldus e-posti aadressil personal@onninen.com või kandideeri CV Keskuse portaali vahendusel!

Tagasi üles
Back