Tänavu on raudteel ülinapilt pääsenud 43 inimest

BNS
Copy
Mõne arvates vajaks iga raudteeülesõit nii tõkkepuud kui foori. Raudtee haldaja ja turvalisuse propageerija ohutuses üldist probleemi ei näe.
Mõne arvates vajaks iga raudteeülesõit nii tõkkepuud kui foori. Raudtee haldaja ja turvalisuse propageerija ohutuses üldist probleemi ei näe. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Sel aastal on Elron fikseerinud Eesti raudteel ja raudtee vahetus läheduses 43 nappi pääsemist, mis on pea poole rohkem kui aasta varem.

«Rongi pardasalvestuste andmete põhjal on paljudel liikluses osalejatel tähelepanu nutiseadmel, kasutatakse kõrvaklappe ning kantakse peas kapuutsi ega vaadata ka vasakule-paremale, nagu on kombeks sõidutee ületamisel,» rääkis Elroni ohutusjuht Natali Aosaar.

Tema sõnul ei tule jalgratturid sageli raudtee ülesõidukohas rattalt maha ning on ka sõidukijuhte, kes eiravad raudtee ülesõidul punast foorituld ega jää stoppmärgi juures seisma. 

Aosaar ütles, et eriti kurb on see, et jätkuvalt ületavad nii täiskasvanud kui ka lapsed raudteed selleks mitte ettenähtud kohas.

«Lisaks pahatahtlikele mängudele – nagu rongi kividega loopimine, millest meie rongijuhid teavitavad ka politseid – on sel aastal järjest enam olukordi, kus lapsed mängivad raudtee vahetus läheduses, arvestamata, et mänguhoos võib tähelepanu hajuda ning oht õnnetusse sattuda suureneda,» hoiatas Elroni ohutusjuht.

Jalakäijal ja autojuhil pole valikut: rongile peab teed andma

Raudteed ületades on oluline arvestada, et rongi pidurdusteekond on väga pikk: olenevalt ilmaoludest ja rongi pikkusest on pidurdusmaa täieliku seismajäämiseni ligi 10 korda pikem kui autol ehk näiteks 50 km/h kiiruse juures 150-200 meetrit, suurema kiiruse puhul veelgi pikem. «Seetõttu ei ole jalakäijal ega autol valikut – rongile tuleb teed anda ning raudteed ületades alati veenduda, et rongi ei ole lähenemas,» meenutas Aosaar.

Ta lisas, et rong laseb alati vilet nii jaamast väljudes kui ka enne raudtee ülekäigu- või ülesõidukohale lähenemist, samuti enne suuremaid kurve, kus nähtavus võib olla piiratud, et anda enda liikumisest märku.

«Raudteed ja ka sõiduteed ületades tuleb olla tähelepanelik, veenduda, et tee on vaba ning alles seejärel üle tee minna. Nii raudteed kui sõiduteed tuleb ületada vaid selleks ettenähtud kohas, seisatada ning vaadata vasakule ja paremale,» manitses ohutusjuht.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles