Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Sisuturundus

Tootearendus: kes ei kiika täna digi, see pole homme tegija

FOTO: PLM Group

Piisas vaid ühest väikesest vastikust viirusest, et ideest “me hakkame tulevikus digitaliseerimisega tegelema“ sai hädavajadus täna ja praegu. Uus lähenemine on aga tulnud, et jääda.

Silva Lill, PLM Groupi turundusdirektor

Silva Lill, PLM Groupi turundusdirektor FOTO: PLM Group

Konkurents on üks halastamatu nähtus – su firma peab pidevalt arenema, sest paigalseis on samm tagasi. Sama halastamatu on koroonakriis, mis sunnib meid mitu aastat tulevikku hüppama.

Tööstuse vaates ühendab neid kahte nähtust märksõna „digitaliseerimine“, teisisõnu see ahvatlev ja veidi hirmutav Tööstus 4.0. See pole lihtsalt videokõned füüsiliste koosolekute asemel, vaid suur ja põhimõtteline hüpe edasi tulevikku. Ees ootab ärimaailm, kus teadus- ja arendustegevus, disainimine, testimine ja tootmine muutub nii palju kui võimalik digitaalseks.

Piisas vaid ühest väikesest vastikust viirusest, et ideest “me hakkame tulevikus sellega kindlasti tegelema“ sai hädavajadus liikuda sinna juba täna ja praegu.

Tootearendus peab muutuma digitaalseks ja kolima pilve – kes nii mõtlevad, väljuvad koroonakriisist võitjana ning on valmis ka aastal 2025 ja edaspidi edukalt turgudel konkureerima.

Teine oluline võidukomponent on agiilsus – sinu organisatsioon peab olema kiire, paindlik ja kergesti kohandatav. Uus normaalsus on muutus. See eeldab paindlikkust, kus kõik osakonnad aitavad üheskoos täita klientidele antud lubadusi ning arendavad tooteid klientidelt saadud tagasiside põhjal.

Nagu ütleb maailma ühe tuntuma juhtimiskonsultatsioonifirma McKinsey & Company assotsieerunud partner Robert Loughlin oma ühes kolleegidega kirjutatud arvamusloos: „Tootearendusprotsessi tuleb lõimida sisend disaineritelt, inseneridelt, müügiosakonnast, turundusest, klientidelt, hankijatelt ja teiste rollide esindajatelt.“ Igaühel on oma vaatenurk, parem need võimalikult varakult ühitada kui tegeleda hiljem tagajärgedega.

Õnneks on juba täna olemas lahendused, mis võimaldavad seda teha. Erinevad 3D CAD programmid ja muud professionaalsed tööriistad on siin ehk kõige tuntum tee. Ent kui tahame tõepoolest kõik oma ettevõtte osakonnad ja funktsioonid ühe katuse alla tuua, siis võti selleks on PLM-lähenemine ehk tooteandmete haldamine läbi kogu toote elutsükli. Sellest ka meie ettevõtte nimi PLM Group.

Üks väga tõhus abiline on siin innovatsiooniplatvorm 3DEXPERIENCE – kui tahame mõtestada tootearenduse ümber ettevõtte ühiseks jõupingutuseks. See on juba tõestanud ja tõestab enda elujõulisust ning kasutegurit praegusel pandeemia-ajal. Olukorras, kus tehakse kaugtööd eri kohtadest, eri aegadel ja eri tempos – ent samas ei saa firmad lubada järeleandmisi kvaliteedis, vaja on tipptulemust.

Uus normaalsus on muutus. Edu toob paindlikkus, kus kõik osakonnad aitavad üheskoos täita klientidele antud lubadusi. Ühel digitaalsel platvormil.

Digipööre ja tootarenduse ümbermõtestamine muudab täielikult sinu ettevõtte toimimist. Ent sellest olulisem on, et see võimaldab sul töötada efektiivsemalt, kärpida rutiinse töö mahtu ning leida aega innovatsiooniks.

Aega, mis kulus vanakooli arendusprotsessile ja aegunud andmekäitlusele, saab kasutada hoopis loomingulisemalt, toote endaga tegelemiseks. Nii on mitmed meie Skandinaavia kliendid oma toodete müümise asemel arendanud uusi ärimudeleid, nagu näiteks toodete rent, mis garanteerib pikaajalised kliendisuhted ning tõstab ettevõtte kasumlikkust.

FOTO: PLM Group

Kokkuvõttes on uue, digitaalse tootearenduse mõju tohutu. Üleilmne koroonakriis on alles algus. Veel parem oleks investeerida tootearenduse tehnoloogiatesse seetõttu, et mõistame nende pikaajalist kasu. Pangem muutus ja maailma ebakindlus enda kasuks tööle, kujundagem oma firmad paindlikuks ehk tulevikuküpseks. Selles mängus võidavad need, kel on abiks digitaalsed tööriistad nagu 3DEXPERIENCE.

Üha enam tehakse kaugtööd eri kohtadest, eri aegadel ja eri tempos – ent samas ei saa firmad lubada järeleandmisi kvaliteedis, vaja on tipptulemust. Nii ongi paljud avastanud uudsed pilveplatvormid nagu 3DEXPRIENCE.

Andmed valitsevad tulevikuäri

Pilvepõhiste innovatsiooniplatvormide idee on selles, et nüüd asuvad nii inimesed, tööriistad kui andmed ühes kohas. Enam ei pea andmeid taga otsima ning pead murdma, et need oleksid õiges vormingus ning vastaksid disaini uusimale versioonile.

Andmed on aga tänapäevase äri üks peamine lähtepunkt, Tööstus 4.0 tugisammas.

Pilveplatvormid nagu 3DEXPERIENCE lasevad andmeid koguda ja korrastada, lisaks jagada neid erinevate osakondade vahel ja partneritega, analüüsida ning muuta arendusprotsessi mõtestatumaks. Integreeritud turvalisus tagab nii sinu kui sinu partnerite töö ja IP turvalisuse. Nutikamaks ja tõhusamaks muutuvad mitte ainult projektid, vaid kogu ettevõte.

Tagasi üles
Back