Rail Baltica projektis töötamine pakub ehitusinseneridele hindamatu kogemuse

Copy
Rail Baltica Tallinna-Tartu maanteele kavandatav viadukt.
Rail Baltica Tallinna-Tartu maanteele kavandatav viadukt. Foto: Rail Baltica

Eesti raudtee ajalugu ulatub 150 aasta tagusesse perioodi, mida kroonivad mitmenäolised ja olulised sündmused. Sellegipoolest on peale Eesti taasiseseisvumist domineerinud pigem maanteeliiklus ja raudtee on väärikalt tagaplaanile jäänud. Rail Baltica pole seega erakordne vaid muutuva rööpmelaiuse või Euroopaga ühendamise tõttu, vaid kujundab ka üldisemas plaanis Eesti jaoks maantee-raudtee vahelise proportsiooni ümber.

Baltimaid ühendavast raudteeprojektist on tänaseks räägitud enam kui küll, kuid vähem tähelepanu on saanud Rail Baltica kui arvestatav tööandja. Ometi on Rail Baltica projekti näol tegu tööalase väljakutsega, millesarnane võib meie teede- ja ehitusinseneridel avaneda vaid kord elus.

„Kaasaegne raudteevõrk on Eestis laienemas ning sellega kasvab ka tööturg eriti just nende inseneride ja tehniliste spetsialistide jaoks, kes jõuavad seda kogemust uutes tingimustes kiiresti omandama hakata,“ sõnab Rail Baltic Estonia (RBE) personalipartner Eela Velström.

Neile, kes on ka varasemalt töötanud raudteesektoris, on liitumine projektiga olnud loogiliseks sammuks. Küll aga ei ole see nii vaid harjumuspärase töö tõttu. „Projekti käigus ehitatakse raudteele sillad, viaduktid, ökoduktid, erinevad teed, tõstetakse ringi kõrgepingeliine, gaasimagistraaltorusid, sideliine jt tehnovõrke – projekti mastaap ja keerukus teevad sellest erakordselt põneva väljakutse, millest soovin kindlasti osa saada,“ nendib Rail Baltic Estonia põhitrassi peaprojektijuht Raido Kivikangur.

Vasakult - Raido Kivikangur - Rail Baltica Eesti põhitrassi peaprojektijuht ja Rašid Pulatov - Muuga multimodaalse RB kaubaterminali vastutav projektijuht
Vasakult - Raido Kivikangur - Rail Baltica Eesti põhitrassi peaprojektijuht ja Rašid Pulatov - Muuga multimodaalse RB kaubaterminali vastutav projektijuht Foto: Rail Baltica

Hindamatu töökogemuse ja tehnilised teadmised annab ka projekti rahvusvahelisus ja innovaatilisus – juba täna käib tihe koostöö hispaanlaste, itaallaste, sakslaste ja prantslastega, mis võimaldab kasu lõigata ka teiste riikide teadmistest ja parimast praktikast.

„Meil väärtustatakse põhimõtet „parim lahendus võidab“. See tähendab, et juhid julgustavad kõigil oma arvamust ja seisukohti lauale tooma. Sõltumata tööstaažist, kogemusest ja positsioonist on kõigi ideed võrdse kaaluga ning käiku läheb antud olukorras parim lahendus. Täiendavalt on kõigil meeskonnaliikmetel selged vastutusalad ning tiimis on tugev teineteise toetamise põhimõte,“ lisab Kivikangur.

Projekti kiire arengu tõttu on pidev vajadus eri valdkonna inseneride ja projektijuhtide järele, mistõttu on värbamine Rail Baltic Estonia aktuaalne igapäevaosa.

RBE tehniline tiim otsib kogu projekti vältel erinevate valdkondade, näiteks üldehituse, raudteetrassi, rajatiste ja elektrisüsteemi projektijuhte, aga ka teede, sildade, vee ja kanalisatsiooni tehnilisi eksperte. Vajadus on ka projektiinseneride ja nooremprojektijuhtide järele, kellel on võimalus kogemuse kasvades edasi projektijuhiks areneda.

Tuleval aastal on plaanis kasvatada ka keskkonna- ja hanketiimi.

Kandideerimiseks saada oma CV ja motivatsioonikiri aadressile personal@rbe.ee.

Rail Baltic Estonia meeskond koosneb täna viiekümnest oma ala spetsialistist, kel igaühel on võimalus kaasa rääkida oma valdkonna tööprotsessides ning panustada organisatsiooni ülesehitamisse. Ettevõte on paljudele unistuste töökoht, mida iseloomustab sõbralik, motiveeritud ja töökas meeskond. Tööandja panustab töötajate kvalifikatsiooni hoidmisesse ja arendamisse erinevate koolituste ja seminaride näol. Samuti on ettevõttes välja kujunenud erinevad väärtuspakkumised.

Eela Velströmi sõnul väärib märkmist ka asjaolu, et töö ei lõpe ehitamisega, vaid jätkub taristu hooldamise ning vedude haldamise ja opereerimisega. See avab tähtajatu perspektiivi neile, keda raudtee kui valdkond köidab. Kui mujal maailmas on raudtee sageli elukestev tööandja, siis edaspidi saab seda pakkuda ka Eesti.

Rail Baltic Estonia on elu sisse puhumas ka raudteealasele kõrgharidusele Eestis ning koostöös TalTechiga avatakse 2022/2023. õppeaastast raudtee-ehituse lisaeriala, mille fookuses on taristu ja raudtee planeerimine, projekteerimine ja ehitamine.

Täpsem info: https://taltech.ee/avatudope-raudtee-ehitus

Copy
Tagasi üles