Peagi hakatakse ehitama Rail Baltica ja Tartu maantee ristumist

Copy
Assaku viadukt
Assaku viadukt Foto: Rail Baltica

Transpordiamet, Rail Baltic Estonia ja AS TREV-2 Grupp allkirjastasid ehituslepingu Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteele Rail Baltica Assaku maanteeviadukti ehitamiseks.

Transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna põhja üksuse juhataja Viktor Kisseljovi kinnitusel on ehitustöödega plaanis alustada esimesel võimalusel. "Koostöös Rail Balticaga on tegemist juba teise maanteeviadukti ehitamisega. Tallinna ringteel rajatud Saustinõmme viadukt sai lõplikult valmis tänavu kevadel," rääkis Kisseljov.

„Rail Baltica raudtee ja Tallinn-Tartu maantee ristuminine saab olema kindlasti äärmiselt nähtav ja oluline ehitusobjekt meie projektis. Loodame, et heas koostöös Transpordiameti ja ristumise ehitajaga suudame kõigile liiklejatele ka ehitusperioodi vältel tagada sujuva liikumise Tartu maanteel,“ lausus Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

"Eesti taristuehituse valdkonna juhtiva ettevõttena on kümnendi suurprojekti ehk Rail Baltica raudteeühenduse rajamine lähiaastail ka meie fookuses," märkis TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens. "Assaku maanteeviadukt on praeguseks juba kolmas Rail Baltica kohtobjekt Eestis, mille rajamisel kasutame kõige moodsamaid ja kestlikumaid ehituslahendusi."

Maanteeviadukti ehitamisel tee kõrgus ei muutu ja raudtee jääb viadukti all süvendisse. Riigiteele nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa kilomeetritele 9,75-10,0 kerkiva viadukti kogupikkuseks on 64 meetrit. Tööde teostamiseks on ette nähtud 20 kuud.

Lepingu kogumaksumus ilma käibemaksuta on 3,86 miljonit eurot. Ehitustöid finantseerib Euroopa ühendamise rahastu (CEF) vahenditest OÜ Rail Baltic Estonia.

Tööde eesmärk on lahendada tulevase Rail Baltica raudteetrassi ristumine olemasoleva Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa põhimaanteega.

Copy
Tagasi üles