Linn asub Rail Balticu terminali rajamiseks maid ostma (1)

Uwe Gnadenteich
, ajakirjanik
Copy
Rail Balticu Ülemiste ühisterminali kuvand.
Rail Balticu Ülemiste ühisterminali kuvand. Foto: Rail Baltic

Tallinna linnavalitsus esitas linnavolikogule kinnitamiseks koostöökokkuleppe Tallinna linna ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) vahel, mis võimaldab jätkata Rail Balticu Ülemiste reisiterminali ja seda ümbritseva ala arendamist.

«Tulevane ühisterminal koos sinna juurde kuuluva taristuga aitavad kaasa kogu Ülemiste piirkonna arengule, sidudes seda paremini ülejäänud linnaruumiga. Sealhulgas luuakse jalgsi ja rattaga liiklejatele mugavam ühendus Kesklinna, Majaka ja Ülemiste vahel,» sõnas abilinnapea Vladimir Svet. «Sõlmitava lepingu sisuks on eeskätt terminali rajamiseks vajaliku maa võimalikult kiire omandamine linna poolt, samuti raudteealuste tunnelite rajamine linna ja riigi koostöös. Koostöökokkuleppe laiemaks eesmärgiks on tagada ühisterminali ja seda ümbritseva ala valmimine juba 2026. aasta lõpuks. Ühtlasi jätkavad linn ja MKM läbirääkimisi, et leida viise täiendavate kergliiklustunnelite rajamiseks terminalist ida ja lääne poole.»

Kavandatav Rail Balticu Ülemiste reisiterminal on osa Rail Balticu projektist, mille edukaks elluviimiseks on tarvis detailplaneering kehtestada hiljemalt 31. maiks 2022. Linn on algatanud detailplaneeringu, kus nähakse ette terminali ühendamine linnaruumiga mitme tee kaudu. Kuna planeeritav trammitee, kergliiklusteed ja tänavad on osaliselt kavandatud erakinnistutele, tuleb need projekti elluviimiseks omandada linnale. Sõlmitava koostööleppe kohaselt toetab MKM linna rahaliste vahenditega, et juurdepääsuteede ja trammitee rajamiseks vajalike kinnisasjade omandamist kiirendada.

RB terminali jaoks linnale omandatavad kinnistud.
RB terminali jaoks linnale omandatavad kinnistud. Foto: Tallinna linnavalitsus

Selleks, et tagada Ülemiste tänava avaliku kasutamise võimalus, omandab linn Ülemiste tee 5 ja Peterburi tee 2 kinnistust moodustatavad positsioonid 4a, 4b ja 4f ning positsioonid 11d ja 11e, kuhu kavandatakse avalikult kasutatav juurdepääsutee terminalile. Kuna Rail Balticu terminali ehitusega muudetakse olemasoleva trammitee asukohta, omandab linn uue trammitee rajamiseks positsiooni 8a, mis moodustub samuti Peterburi tee 2 kinnistust. Peterburi tee 6a ja 6b kinnistutele (positsioonid 10c ja 10d) rajatakse avalikult kasutatav parkla ja väljapääs Peterburi teele. Osa kinnistuid asub peale lepingu sõlmimist soetama ka riik.

Lennujaama ja Ülemiste äripiirkonna liikuvusuuring tõi välja, piirkonna suurimaks barjääriks on raudtee, mis eraldab Ülemistet ülejäänud linnast. Seega tuleb koos Rail Balticu raudtee ja ühisterminali rajamisega välja ehitada ka ristumiste võrgustik raudtee alt. Riigi ja linna vaheline leping sätestab, millises ulatuses kumbki osapool finantseerib Ülemiste tee kergliiklustunneli ehitamist.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles