Reklaamikampaania Eesti passi soovijate arvu ei kasvatanud

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Umbes kaheksal protsendil elanikkonnast puudub Eesti kodakondsus.
Umbes kaheksal protsendil elanikkonnast puudub Eesti kodakondsus. Foto: Peeter Langovits

Rahvastikuministribüroo korraldas eelmise aasta novembris reklaamikampaania, et meelitada hallipassi omanikke Eesti passi valima. Kodakondsus- ja migratsiooniameti kinnitusel Eesti kodakondsuse soovijate arv ei kasvanud.

Kodakondsus- ja migratsiooniameti pressiesindaja Maimo-Lii Paloveeri sõnul pole Eesti kodakondsuse taotlemise avalduste hulk kasvanud. «Arvud seda küll ei kinnita,» sõnas ta Postimees.ee'le.

Oktoobris esitas Eesti kodakondsuse saamise avalduse 105 määratlemata kodakondsuseta isikut, novembris 69 ja detsembris 88.  

Kodakondsusameti Narva, kus elab arvukalt nn halli passi omanikke, büroo töötajad ei soostunud sel teemal infot jagama.

Kodakondsuseta isikutele suunatud ja miljon krooni maksma läinud kampaania korraldanud rahvastikuministri büroost teatati, et pea kaks kuud pärast kampaania lõppu pole võimalik öelda, kas Eesti passi soovijate arv kasvas või mitte.

«/.../ Kodakondust ei ole võimalik saada kahe kuuga, kodakondsuse saamise protsess võib kesta kuni aasta. Inimene peab jõudma otsusele, sooritama kaks eksami ja esitama avalduse,» teatas Olga Šlok rahvastikuministri büroost. .

Šlõki sõnul oli kampaania eesmärgiks näidata Eesti elanikele, kellel ei ole veel Eesti kodakondsust, et riik ootab neid ning samuti toetab neid Eesti kodakondsuse taotlemisel.

«Ühe kampaaniaga ei ole võimalik väärtushinnanguid muuta. Hinnangute muutmine on pikaajaline protsess, mis kindlasti ei tugine ainult kampaaniate läbiviimisel vaid ka sisulistel tegevustel,» kinnitas rahvastikuministri pressiesindaja.

Novembris tänavaid suurte reklaamplakatitega täitnud kampaania jätkub järgmisel nädalal, kui venekeelse lehe Molodez Estonii vahel ilmub voldik kodakondsuse eksami sooritamise kohta. Neid voldikuid levitatakse ka Narva liinibussides. Voldik tutvustab uue kodakondsuse eksami reegleid ning sisaldab näidisküsimusi.

Kampaania
• Kampaania kestis 3.-23. novembrini
• Välireklaamid, reklaamipinnad meedias, internetilehekülg kodanik.err.ee
• Hind miljon krooni
• Sihtrühm - üle 108 000 mittekodanikust Eesti elaniku
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles