Taavi Aas: Kaja Kallas tegutseb buldooserpeaministrina (10)

Postimees
Copy
Taavi Aas ja Kaja Kallas.
Taavi Aas ja Kaja Kallas. Foto: Madis Veltman

Neljapäevasel valitsuse pressikonverentsil teatas rahandusminister Keit Pentus- Rosimannus valitsuse otsusest peatada Tallinna haigla, Turba-Risti raudtee ja meditsiinikopterite projektid. Riigikogu liige Taavi Aas (KE) sõnas, et peaminister ei näi aru saavat, millise riigi peaminister ta on. 

«Keerukamatel aegadel tulnuks kindlalt edasi liikuda Tallinna Haigla ehitamisega ning raudteetranspordi võimekuse arendamisega. Seetõttu on Turba–Risti raudteelõigu ehituse peatamine väga valus. Haapsalu elektriraudtee olnuks kohalikele inimestele ja regiooni arengule vajalik.»

«Regionaalpoliitika Reformierakonda ei huvita,» arvas Aas. «Mine ja tee reformierakondlastele selgeks, et meie riigi julgeolek algab tugevatest elujõulistest küladest. Ja tähtis on, et lisaks Harjumaale õitseks elu ka mujal regioonides. Lootusetu.»

Ta sõnas, et Kaja Kallas (RE) ei näi aru saavat, millise riigi peaminister ta on. «Eesti pole Šveits ega Rootsi. Eesti suhteline vaesus on OECD ja EL standardite järgi endiselt suur – ligi viiendik Eesti elanikest elab vaesusriskis. OECD on toonud välja, et toetused on kõige pakilisemad just Ida-Euroopas ja Balti riikides, kus toidule ja energiale tehtud kulutused moodustasid olulise osa vaesemate leibkondade kogusummast.

Madalama sissetulekuga leibkonnad kulutavad suurima osa oma sissetulekutest energiale ja toidule. Näiteks Eestis kulutavad 20 protsenti väikseima sissetulekuga leibkonnad 48 protsenti oma tarbimiskulutustest toidule, mittealkohoolsetele jookidele, elektrile, gaasile ja muudele kütustele. Seevastu 20 protsenti kõrgeima sissetulekuga leibkonnad ainult 25 protsenti. Selge on see, et energia- ja toiduainete hindade plahvatuslik kasv lööb kõige valusamini tuluskaala madalaimaid otsi.»

«See, mis praegu meil ja mujal seoses hinnatõusude ja inflatsiooni kõrgete näitajatega toimub, on läbi aegade üks suurimad rünnakuid keskklassi ja vaesema elanikkonna vastu. Üle 20 protsendilise inflatsiooni ja suurte hinnatõusu tingimustes tuleks langetada otsused lähtuvalt sellest, et riik ja inimesed karmidele hinnatõusu tuultele ja tormidele eeloleval sügis-talvel vastu peaks.»

«Empaatiavõimetu Kallas liigub vastassuunas. Reformierakond üritab koalitsiooniläbirääkimistel oma partneritele peale suruda mõtet kaotada maakondlik tasuta ühistransport.»

Liinivõrgu senises mahus säilitamiseks ja teenuse arendamiseks tõstetakse Aasa sõnul esimesest juulist Harjumaa avalike bussiliinide piletihindu keskmiselt 20 protsenti. «Valitsuses olles oleks Keskerakond seisnud selle eest, et lisaraha leida ja hinnatõusu ära hoida. Suured ühistranspordi hinnatõusud ootavad ees ka teisi maakondi üle Eesti.»

«Saksamaa valitsus näiteks laseb inimestel juunist kuni augustini sõita avaliku ühistranspordiga kõigest 9 euro eest kuus. Sõita saab selle raha eest nii linnatranspordi kui üleriigilise transpordiga nii palju kui kulub. Saksamaal ja mujal Euroopas saadakse aru, et inimesed vajavad kõrgenenud energiakulude tõttu riigipoolset tuge. Reformierakond ja peaminister Kallas paraku mitte.»

«Keskerakond tahab meie inimeste heaolu esikohale seadmist, seda nii lähivaates kui ka pikemas perspektiivis. Peame suutma seda saavutada kaasaval, arusaadaval ja vastutulelikul viisil. Kaja Kallasel näib olevat sellest sügavalt ükskõik. Buldooserpeaminister vaatab vaid seda, kust mida veel lõhkuda ja lammutada annaks.»

Kommentaarid (10)
Copy
Tagasi üles