Maanteeamet riigikontrolli auditist: kas me millegagi rahul ka oleme?

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andri Tõnstein.
Andri Tõnstein. Foto: Toomas Huik

Maanteeameti peadirektori asetäitja Andri Tõnstein ütles täna konverentsil «Kas teede kvaliteediga Euroopasse?», et ta on kurb, et riigikontroll tegi üksikute näidete põhjal väga üldise järelduse ning tal on häbi teede valdkonnas töötavate inimeste ees.

Täna avaldatud riigikontrolli aruanne annab hävitava hinnangu maanteeameti tegevusele riigimaanteede hooldusel. Konkurents hangetel on süstemaatiliselt välja suretatud ja pooltel hangetel osaleb ainult üks firma. Paljud hooldustööd on tegemata, teehooldajad aga istuvad maanteeameti järelevalveametnikele sisuliselt pähe ja dikteerivad ise tingimusi.

«Riigikontroll tegi oma uuringu ja meie oleme teinud aastaid oma uuringu,» rääkis Tõnstein konverentsil. «Meie küsitlusfirmade läbi viidud uuringute järgi on riigimaanteede seisukorrad rahuldavad.»

Muu hulgas märkis Tõnstein riigikontrolli poolt viidatud konkurentsist rääkides, et pakkujaid on üle Eesti kuus ja kedagi ei saa käe kõrval pakkumist tegema tuua.

Tõnstein avaldas riigikontrolli auditi suhtes pahameelt ja küsis: «Kas me, eestlased, millegagi kunagi rahul ka oleme?»

«Tegelikult on mul kurb meel, et näidete põhjal tehti väga üldine ja jäme üldistus,» sõnas ta. «Need mitu tuhat inimest, kes iga päev selles valdkonnas töötavad... mul on kurb meel, mul on häbi ja ma vabandan nende ees.»

Rääkides käesolevatest probleemidest, tõi Tõnstein välja, et maanteeameti põhihirm ja mure on see, et liiklejate ootusi ei kütetaks teede seisundi osas liiga kõrgeks.

«Me ei suuda kunagi tagada talvel suviseid olusid ja me ei peaks ka sellist eesmärki endale üldse võtma,» sõnas ta. «Kui paljud arvavad, et liiklusõnnetuses on siin-seal süüdi libe tee, siis tegelikult elu ikkagi näitab, et põhiline probleem on rooli ja istme vahel.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles