Muutus häirekeskuse töös ei toonud oodatud tulemit

Kerttu Kirjanen
, ajakirjanik
Copy
Häirekeskuse töötajad hakkasid tänavu aprillist kiirabi välja saatma uue juhendi järgi.
Häirekeskuse töötajad hakkasid tänavu aprillist kiirabi välja saatma uue juhendi järgi. Foto: Mihkel Maripuu

Juhend, mille järgi häirekeskuse töötajad hakkasid tänavu aprillist kiirabi välja saatma, on andnud soovitule vastupidise tulemuse: kui eelmisel aastal oli aprillist juulini delta-kutseid ehk eluohtliku seisundiga patsiendi kutseid 8874, siis nüüd sama aja jooksul 14 898 ehk peaaegu poole rohkem.

Kiirabitöötajad puutuvad üha sagedamini kokku olukorraga, kus vilkuritega sündmuskohale kihutamise järel selgub, et päästekorraldaja on 112 helistaja jutu järgi hinnanud abivajaja seisundi tegelikust olulisest raskemaks. Ebavajalikud kutsed tähendavad aga ressursi raiskamist ning vilkuritega kihutav kiirabiauto kujutab endast ohtu nii selles sõitjatele kui ka teistele liiklejatele.

Probleem võeti taas arutusele augustis Tartus kiirabikonverentsil. Tõdeti, et see tekitab muret juba 2000ndate algusest, ja kuigi 2008. aastal mindi üle ühtsele kutsetöötluse manuaalile, mille järgi hakkasid häirekeskuse töötajad kiirabi välja saatma uute põhimõtete järgi, jäi delta-kutsete arv ikka põhjendamatult suureks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles