Postimees Grupi äriarendusjuht Kristjan Pillak: «Käime innovatsiooniga alati kaasas, et pakkuda oma lugejale üha personaalsemat sisu»

Postimees
Copy
TALLINN, Eesti 22OCT20
Postimees Grupi äriarendusjuht Kristjan Pillak.

Kristjan Pillak, Head Of Digital Business Development at Postimees Grup
Foto Tairo Lutter/POSTIMEES
TALLINN, Eesti 22OCT20 Postimees Grupi äriarendusjuht Kristjan Pillak. Kristjan Pillak, Head Of Digital Business Development at Postimees Grup Foto Tairo Lutter/POSTIMEES Foto: TAIRO LUTTER/Postimees Grupp/Scanpix Baltics

Postimees Grupi äriarendusjuhi Kristjan Pillaku sõnul on Postimees tegemas suurt arenguhüpet. 

Maailm on edasi liikunud, inimeste käitumine ja teenuste tarbimine on muutunud olulisel määral. Peame olema Postimehe lugeja jaoks olemas iga kell ja igal pool just selles vormis ja seadmes, mida lugeja meilt täna ootab, ning seejuures ennustama, mida enamat võiks auditoorium meilt tahta. Seda mitte ainult väga heal tasemel ajakirjandust pakkudes, vaid ka targemaid lahendusi luues, mis aitavad lugejateni tuua üha enam personaliseeritumat ja kordaminevamat sisu. Selle aluseks on targad infotehnoloogilised lahendused.

Tehisintellekti toel personaliseeritud sisu pakkumine

Meie eesmärk on kasutada lugeja huvides maksimaalselt ära tänapäeva tehnoloogia võimalusi ning olla kasutajakogemuse parandamises teenäitajad. Tehnoloogia, eesotsas tehisintellektiga, teeb juba täna väga tubli tööd, et seda eesmärki täita. Üheks heaks näiteks on personaliseeritud sisu pakkumine oma lugejatele.

Julgen väita, et Postimees on ainus meediamaja Eestis, mis on teinud personaliseerimise vaates lähiaja kõige suurema arenguhüppe. See tähendab, et meie lugejad saavad üldisele uudistevoole lisaks väga suures mahus spetsiaalse valiku lugusid, mis on mõeldud just konkreetsele tarbijale. Täna toimiv ja pidevalt reaalajas uuenev Postimehe “Soovitame lugeda” valik täidab juba oma eesmärki - lugejateni jõuab just see, mis on kõige olulisem ning samas meelepärasem. Oleme teinud palju tööd selle nimel, et personaalne uudistevalik jõuaks lugejateni Postimehe veebis tervikuna, mitte ainult näiteks avalehel - uudisteportaal on väga laiahaardeline kanal, kus tuleb paljude erinevate aspektidega arvestada.

Eesmärk pole tegutseda sotsiaalmeediumitele omasel agressiivsel viisil

Enam ammu pole kellelegi saladus, et sotsiaalmeediavõrgustikud analüüsivad inimeste käitumist ja sellest tulenevalt personaliseerivad, millist infot ühele või teisele kasutajale rohkem kuvatakse. Pakkudes lugeja jaoks sobivamat sisu, jälgime pidevalt, et see ei oleks sotsiaalmeediumitele omasel agressiivsel viisil. Postimehe ülesandeks on säilitada selles tasakaal.

Lugeja parem tundmaõppimine lubab Postimehel pakkuda artikleid, mida muidu ei pruugiks üles leida. Inimene on harjunud uudiseid tarbima üsna sarnaseid mustreid pidi ning osa teda huvitavat sisu ei oska ta täna isegi otsida. Seeläbi saame analüüsida, kas soovitused toimivad või mitte. Täna on võimalus ka lugejal endal esilehe osas kaasa rääkida, sest nüüdsest saab paljud ebaolulised plokid enda jaoks lihtsalt sulgeda.

Arendusi tehakse igapäevaselt

Tänaseks tehtu ja tulevikuplaanide edu aluseks on usk innovatsiooni ja väga suur töö. Oleme Postimehes kahe viimase aasta jooksul palju katsetanud, mille tulemusena on lugejatele pakutav sisu muutunud mitmekesisemaks. Samuti tuleb õppida oma vigadest ja edulugudest, mis kummaliselt üsna tihti erinevad muu maailma praktikast.

Viime pidevalt oma online-portaalides sisse pisemaid tehnoloogilisi arendusi, lisaks viimastel aastatel Postimehe mobiiliversioonis tehtud edukad katsetused, mille kasutajate uuring on heaks kiitnud. Seega oleme saanud julgustust, et liigume õiges suunas. Kui peaks võrdluseks võtma näiteks kuue aasta taguse Postimehe, siis on vahe tänasega meeletu. Nii suurt hüpet tulevikuajakirjanduse poole pole varem tehtud kui nüüd.

Samas ei ole innovatsioon teema, mille peatükile oleks võimalik panna punkti - me toome oma lugejatele iga nädal midagi uut, et kasutajakogemus Postimehe veebis muutuks järjest paremaks. Näiteks on meil järgmisena plaanis arendada lugejatele pakutavat personaliseeritud sisu temaatilisemaks, et üldine uudistevoog saaks täiendust teiste huvipakkuvate teemadega - näiteks teaduse, kultuuri või hoopis muust valdkonnas. Tegelikult veel enamat, et meie lugeja oleks kursis kõige olulisemaga, samas säiliks põnevus ning soov olla alati meiega kaasas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles