Krediidiinfo krediidipoliitika turu-uuring 2007

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Krediidiinfo AS viis tänavu juba seitsmendat korda Eesti ettevõtete seas läbi krediidipoliitika turu-uuringu. Kuigi aja jooksul on uuringu küsimustikku täiendatud ning lisatud uusi küsimusi, on põhieesmärk jäänud samaks – selgitada välja Eesti ettevõtete maksekultuur ning käitumine krediidiküsimustes.

Kokkuvõtlikult võib täheldada, et enam kui pooltes Eesti ettevõtetes on krediidipoliitika koordineerimata valdkond ning on sageli killustatud ettevõtte eri osakondade vahel.

  • Krediite puudutavate küsimustega tegelevad suures osas firmajuhid (74%). Sageli on krediidivaldkonna ülesanded jagatud raamatupidajatele (8%), finantsjuhtidele (7%) ja müügijuhtidele (7%). Esmakordselt selgub uuringust, et 1% ettevõtteid on palganud krediidiküsimuste lahendamiseks krediidijuhi. 
  • Ühe väljastatava arve keskmine summa jääb enamasti vahemikku 1001–5000 krooni ja 5001–25 000 krooni. Vähenenud on alla 1000 krooniste arvete osakaal. 
  • Ettevõtete maksetingimused on eelnevate aastatega võrreldes leebemad – keskmine maksetähtaeg on pikenenud 17 päevani. Oluliselt on vähenenud ettemaksu küsimine. 
  • Pea 90% ettevõtetest on oma klientide maksetavadega rahul. 
  • Krediidiotsuste tegemiseks omavad kirjalikke eeskirju 18% ettevõtteid. 
  • 38% ettevõtteid on kehtestanud oma klientidele krediidilimiidid, näitaja ei ole eelmise aastaga võrreldes muutunud. 
  • Krediidiotsus langetatakse ettevõtetes enamasti 1–3 päevaga (54%). 
  • Krediidiotsuse langetamiseks uuritakse kõige rohkem kliendi eelnevat maksekäitumist ja ettevõtte omanike või juhatuse tausta. 
  • Kliendi majandusliku seisundi hindamiseks eelistatakse kasutada finantsnäitajaid. 
  • Maksetähtaja möödumisest on Eesti ettevõtetes kombeks teavitada klienti telefoni ja kirja teel. 
  • Võlglastega tegelemiseks kasutatakse suurel määral inkassofirmade teenuseid. Eelnevate aastatega võrreldes on suurenenud meeldetuletus teenuste (4%) ja faktooringu võimaluste (3%) kasutamine. 
  • Võlgu jäänud klienti sanktsioneeritakse enamasti krediidi sulgemise (60%) ja viivise lisamisega (36%) arvele. Samas leiab kasutamist maksetähtaja lühendamine (24%), maksehäireregistrisse lisamine (21%) ja krediidilimiidi vähendamine (15%).

Vaata graafikuid: Krediidipoliitika turu-uuring 2007 (pdf)

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles