Uudne rakendus lubab kaupmeestel makseid vastu võtta mobiiltelefoniga

Copy
Foto: Citadele

Nutitelefon ei ole juba ammu vaid suhtlusvahend. Oleme juba harjunud sellega, et sellest on saanud profifoto- ja videokaamera, millega filmitakse muusikaklippe ja filme, kuid nüüd on sellest saanud ka kontaktivabade maksete seade, mida kasutatakse maksete tegemiseks ja vastuvõtmiseks tavapärase pangaterminali asemel. Aasta eest käivitas Citadele pank kaupmeestele ja teenuseosutajatele uudse maksete vastuvõtmise lahenduse, mis ei vaja makseterminali. Tänaseks kasutab Androidi rakendust, mis võimaldab ettevõtjal vastu võtta kontaktivabu makseid oma nutitelefoni või tahvelarvutiga, paljud müüjad, teenusepakkujad ning tootjad.

Ettevõtjale on distantsilt kättesaadav kogu protsess – rakenduse allalaadimine ja ka lepingu allkirjastamine. Citadele Phone POS on välja töötatud koostöös Visa programmiga Tap-to-phone ja IT-ettevõttega IBA Group ning tegemist on esimese Visa ja Mastercard sertifitseeritud lahendusega Baltikumis, mis ei nõua maksete vastuvõtmiseks eraldi terminali.

Tänu uudsele lahendusele on nüüd kõikidel väikeettevõtetel võimalik kasutada müügitehingute tegemiseks oma nutitelefoni või tahvelarvutit. Citadele Phone POS-ist saavad kasu kõik kaupmehed ja teenuseosutajad, kellele on oluline mobiilsus, samas ei ole vajadust kasutada POS-terminali regulaarselt. Seepärast sobib see eriti hästi näiteks kulleritele, taksojuhtidele, välikohvikutele, turu-, laada- ja hooajakaupade müüjatele, kuna Citadele phone POS-il ei ole rendi- ega tellimistasu. Ettevõtja saab kogu rakenduse seadistuse protsessi läbida distantsilt – esmalt tuleb alla laadida rakendus läbi Google Play poe, siis digitaalselt allkirjastada leping, misjärel saabki alustada maksete vastuvõtmist.

„Kui mõningate aastate eest oli revolutsiooniline nähtus makse tegemine telefoni abil, siis Citadele Phone POS on innovatsioon, millega näitame Eesti finantstehnoloogia kiire arengu jätkumist,“ ütleb Citadele panga Eesti filiaali juht Rainer Moppel. „Phone POS lahendus on väga paindlik ning mugav alternatiiv POS-terminalidele ja usume, et POS-terminalist saab nutitelefonis õige pea sama harjumuspärane vahend, nagu on kontaktivabad maksekaardid ja telefonimaksed.“

Panga eesmärk pakkuda mugavat lahendust nii kaardiomanikele kui ka kaupmeestele on väga oluline. Ettevõtjate jaoks on oluline laiendada maksete vastuvõtmise võimalusi, muutes nutitelefonid makseterminaliks. See pakub müüjatele lihtsat viisi maksete vastuvõtmiseks ning mugavamat viisi maksmiseks, vältides niiviisi ostja kaotamist, kellel ei ole igapäevaselt kaasas sularaha.

Citadele Phone POS rakenduse välja töötamisel pöörati erilist tähelepanu turvalisusele, et ostjad võiksid olla veendunud, et nende kaardi infot või sisestatud PIN-koodi ei salvestata müüja telefonis. Näiteks ei võimalda rakendus ekraani salvestamist, ekraanipildi tegemist ega mingit muud kahtlast tegevust. Äppi ei saa installida seadmesse, kuhu on paigaldatud ebaseaduslikud andmete hankimise programmid. Citadele tegi rakenduse väljatöötamisel koostööd Visa soovitatud IT-lahenduste pakkujaga IBA Group.

Citadele Phone POS võtab vastu Visa ja MasterCardi maksekaarte ja vastavalt kõigile kehtestatud nõuetele töötleb tehinguid makse- ja tehinguteenuste pakkuja Worldline.

Nutitelefoni makseterminalina kasutamine avab Citadele panga klientidele uued võimalused. Nüüd on neil selleks, et makseid vastu võtta, tarvis vaid nutitelefoni ja sellesse installeeritud rakendust. Pank loodab, et ettevõtjad hindavad kõrgelt seda uut makselahendust, mida saab ka väga kiirelt kasutusele võtta.

Citadele POS-terminal on saadaval Google Play poes ainult Android-seadmetele – nutitelefonidele ja tahvelarvutitele –, milles on vähemalt operatsioonisüsteemi 8. versioon ja NFC-lugeja.

Copy
Tagasi üles