Blogi: võidusõit nimega Honda Civic Ekspeditsioon on edukalt startinud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
võidusõit nimega Honda Civic Ekspeditsioon on edukalt startinud
võidusõit nimega Honda Civic Ekspeditsioon on edukalt startinud Foto: Tiit Sermann

Võidusõit nimega Honda Civic Ekspeditsioon on edukalt startinud, välja arvatud Postimehe tiimi ühe osapoole (ehk allakirjutanu) hilinemine pidulikule stardihetkele Catweesist kell 1600 ja korraldajatiimi GPSi laadija kaotsiminek.

Rohkem põnevust esimesse päeva ei mahtunud – kui just hängimine laevas ja õgimine rootsi lauas sinna kategooriasse ei liigitu. Sestap on sobiv selgitada, mis ettevõtmine üldse on Honda Civic Ekspeditsioon.

Nimelt otsustas Honda Baltic tähistada Civicu üheksanda põlvkonna saabumist tavapärasest veidi erineval moel – sõiduga Euroopa põhjatippu Nordkappi ja tagasi. Ekspeditsioonile kandideerida sai igaüks – selleks tuli veebis sooritada "kontrolltöö" Honda-teemadel. Küsimusi – kusjuures üldse mitte liiga lihtsaid – oli väga palju ja lisaks (soovitavalt õigetele) vastustele luges ka aeg – mida rohkem sekundeid enne n-ö ametliku ajalimiidi lõppu alles jäi, seda rohkem edulootust säilis. Küsimustele vastajaid kogunes märkimisväärselt palju – ligi 3000. Neist tuhandeist tegi Honda Baltic salajaste valemite alusel eelvaliku ning kutsus 100 "paremat" inimest proovisõitudele. Proovissõidud tähendasid üldjoontes seda, et teravsilmne ja -kõrvne instruktor istus "ohvri" kõrval ning tegi märkmeid – kuidas sõit uue Hondaga sujub, kui palju neljatähelisi sõnu liikluses kulub jne. Lõpuks jäi sõelale 14 õnnelikku, kellest loosiratas moodustas 7 paari ehk 7 võistkonda.

Ühte autosse mahub üks võistkond ja autodeks on loomulikult uued Civicud – 1.8 liitrise bensiinimootoriga automaatkäigukastiga isendid. Võisteldakse aga mitte kiiruse, vaid säästlikkuse peale – võidab see tiim, kes kõige vähemate bensiiniliitritega Nordkapis ära käib. Ja et ikka põhjust võidu nimel ka pingutada oleks, on auhinnafondi suuruseks soliidne 3500 eurot. Esikoht toob tiimile 2000, teine 1000 ja kolmas 500 eurot. Kogu teekonnale on "laiali puistatud" kümneid kontrollpunkte (lisaks ööbimiskohtadele), milleks on enamasti Honda esindused ja millest, õigemini mille lähedusest, tuleb läbi sõita. Kilomeetreid peaks hinnanguliselt kogunema 4000 ümber ning tagasi Tallinnasse jõudmine on planeeritud pühapäevaks.

Võistlejate teekonnal hoiab silma peal tark süsteem nimega SeeMe – igasse autosse paigaldas Oskando GPS-põhised jälgimisseadmed ning iga auto edastab infot "keskusesse" mõnesekundiliste intervallidega. Edastatava info hulgas sisaldub lisaks koordinaatidele ka kütusekulu, kiirus ja palju muud põnevat mida auto ECU (ehk aju) teab. Kui auto jõuab kontrollpunkti piirkonda, siis registreerib süsteem selle kohe ning osalejate mobiilidele saabub vastav sõnum. Esimeseks kontrollpunktiks oli Tallinna Sadama D-terminaal ning ka meie mobiilidesse saabus krüptoloogiline teade sisuga "Event 964MHH Checkpoint reached, Data: 20639, Time 09.04.2012 16:29:57, Vehicle: Postimees (964MHH), Place(s):Checkpoint 1".

Kontrollpunktide vahelejätmise eest on trahviks 10 kütuseliitrit. Kui tõsiselt keegi võistlust kui sellist võtab, selgub ilmselt lähipäevil – aga näiteks üks võiduhimuline tiim liikus juba sadamajärjekorras musklijõul :). Millist marsruuti valida ning kui kiiresti sõita, on igaühe vaba valik – nii pole võimatu, et homme rõõmustavad svenssoneid maanteel 60ga kulgevad öko-Civicud.

Nüüd aga hakkas Tallink Victoria kabareelaval (mille kohal me parajasti istume) mängima, nagu ikka, Kuuba latiinobänd ja ega muud, kui et tuleb minna homseks kaheksasaja-kilomeetriseks etapiks valmistuma – nagu näiteks kontrollpunkte GPSi sisestama. Olgu aga öeldud, et Postimehe tiim koosseisus Glen Pilvre ja Tiit Sermann auhindadele siiski ei kandideeri ning võime ju tegelikult õhtut jätkata ka bändi musikaalsete võimete üle diskuteerides. ;)
 

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles