Tallinna elamurajoonidesse tekib ohtralt uusi parkimiskohti

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õismäe siseringil algab tänavu kapitaalremont ning selle käigus rajatakse 81 uut parkimiskohta.
Õismäe siseringil algab tänavu kapitaalremont ning selle käigus rajatakse 81 uut parkimiskohta. Foto: Peeter Langovits

Linnavalitsus võttis oma eelmisel istungil vastu elamukvartalitesse lisaparkimiskohtade rajamise kava, mille tulemusena peaks kõigisse elamurajoonidesse veel sel aastal hulgaliselt uusi parkimiskohti tekkima.


«Parkimiskohtade probleem elamute juures on üsnagi terav ja Tallinn on siin pioneerina astunud üsnagi tähelepanuväärseid samme. Me oleme andnud ja anname edaspidigi korteriühistutele kasutada maad, kuhu on võimalik rajada parklad,» ütles abilinnapea Eha Võrk.

Hiljuti vastu võetud üsnagi mahukas parkimiskohtade kava käsitlebki seda, kuidas tagada kõikidele inimestele võimalus õhtul koju tulles oma auto kusagile parkida. «Täna on meil vaja kodude juurde ligi kolm korda rohkem parkimiskohti, kui neid praegu on. Niisugune olukord tekkis seetõttu, et näiteks Mustamäe ja Lasnamäe majade ehitamise ajal oli inimestel ju vähe autosid. Siis oli kümne pere kohta võibolla üks auto. Täna on sageli ühel perel kaks autot, sealt ka kohtade nappus,» nentis abilinnapea.

Olukorra parandamiseks jätkab linn korteriühistutele suunatud projektiga «Hoovid korda», mille jaoks on Võrgu sõnul tänavu ette nähtud 639 000 eurot. Peale selle soodustab linn ka elamute ümbruses olevate parklate rajamist või laiendamist korteriühistute oma vahendite eest. Aga see on vaid üks osa plaanist.

«Kava näeb ette seda, et koostatakse elamute juurde parkimise liiklusskeemid. Sellega tegelevad linnaosade valitsused ja linnaplaneerimise amet. On ette nähtud ka tähtajad, mis ajaks skeemid peavad valmis olema. Selgitatakse välja võimalused olemasolevate parklate laiendamiseks, sest kava ei tähenda ainult uute parklate rajamist, vaid ka olemasolevate korrastamist ja laiendamist,» rääkis Võrk.

Samuti püütakse lisaparkimiskohti rajada kvartalisiseste teede rekonstrueerimise käigus. Nii näiteks on tänavu kavas Õismäe siseringi rekonstrueerimine, mille tulemusena tekib juurde 81 parkimiskohta. Kristiines rajatakse teeremondi käigus 25 uut parkimiskohta, Lasnamäel tekib kolme tänava rekonstrueerimisel juurde 33 kohta.

Ühtlasi selgitatakse kõigis elamukvartalites välja piirkonnad, kus oleks vaja kehtestada piirangud sõidukite massi ja gabariidi osas. «Endise mustamäelasena tulevad mul kohe silma ette Sütiste teel alalõpmata parkivad suured veoautod. Kahtlemata on nende parkimine ühtepidi liiklusohtlik ja teisipidi võtab ka palju ruumi. Nii et kindlasti selle programmi käigus analüüsitakse ka seda, kus ja millise suurusega autod üldse parkida saavad,» lausus Võrk.

Sellekohane analüüs peab olema linnavalitsuse laual tänavu 15. maiks. Tuleva aasta 1. maiks aga peavad gabariidi- ja massipiiranguid kehtestavad liiklusmärgid juba tänavatel paigas olema.

Peale selle otsitakse igas linnaosas kohti, kuhu oleks võimalik rajada uusi parklaid. Näiteks Lasnamäe linnaosas plaanitakse seda teha kokku 20 maa-alal, Mustamäel 22 ja Põhja-Tallinnas samuti 22 maa-alal.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles