Blogi, päev 3: võistlejad on ammu ökolainel.

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blogi, päev 3: võistlejad on ammu ökolainel.
Blogi, päev 3: võistlejad on ammu ökolainel. Foto: Tiit Sermann ja Glen Pilvre

Kell on 9 ja parklas seisab ainult üks siiruviiruline Honda – võistlejad on ammu ökolainel. Hotell muide oli väga hea – nii, et kui te mingil põhjusel peaksite Rootsi linnakeses nimega Skelleftea magada tahtma, võib neljatärni Aurumit igati soovitada. 

Tänasesse päeva mahtus vaid üks checkpoint Luleas, sest rohkem Honda esindusi lihtsalt siin kandis polevat. Lulea asub seal kus Botnia laht algab ning järgmiseks punktiks oli juba Alta Norra põhjarannikul – sinna vahele mahub umbes 600 "otsest" kilomeetrit. Postimehe autol läks aga veidi meeleolukamalt ning sedapuhku olime meie need, kes kontrollpunkti nimega hotell jõudsid alles keskööl – miks nii, sellest pikemalt veidi hiljem.

Meie saabudes oli enamik võistlejaid oli juba unerežiimile lülitunud, vaid võistkond nimega Must Välk sumises koridoris – sest nemad olid tänase päeva võitjad. Peab tunnistama, et ega me seni väga sellesse ökoteemasse süvenenud polnud – no kui põnev see 70ga suristamine ikka olla saab. Aga selgus, et saab küll – või vähemalt kütusegrammide kalkuleerimise pool sellest.

Päeva võit tähendas seda, et kütust oli kulunud 38.8 liitrit. Teiseks jäi tiim nimega Lilla Lumehelbeke 39,7 liitriga – mis tähendab, et seitsme ja poolesaja kilomeetri puhul oli keskmine erinevus kusagil 84 grammi saja kilomeetri kohta! Summaarselt on aga juhtpositsioonil seni Lumehelbed 81,4 liitriga ning Välk hingab kuklasse 82,5ga. Ja tagantpoolt esimestel on juba kulunud 94,1. Nii et osalised igatahes võtavad asja täie tõsidusega ja leiutavad kavalaid strateegiaid – aususe huvides ei saa siin paraku detailidesse laskuda, ütleme nii. ;) Vat sellised keerulised lood – nagu F1 juba. Ega rohkem numbreid meile ausalt öeldes meelde ei jäänud, aga asi esikohakonkurentsis on igatahes milligrammideni jõudnud, see sai selgeks.

Aga nüüd on aeg hotelli WiFi toimivust testida ning siis paar tundi magada – sest homme peab enne seitset startima ja täpselt pool üksteist Mageroya saarel saha järgi juba ootel olema, sest muidu jääb Nordkapp nägemata.
 

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles