Abipolitseinik võib saada sõidukiiruse mõõtmise õiguse

BNS
Copy
Liiklustalgud, kiiruse mõõtmine.
Liiklustalgud, kiiruse mõõtmine. Foto: Eero Vabamägi

Valitsus arutab neljapäeval eelnõu, millega antakse abipolitseinikule õigus mõõta sõidukiirust ja peatada kiirust ületanud sõiduk.

Eelnõu eesmärk on tõhustada politseinike tööd ja muuta seda paindlikumaks. Ettepaneku abipolitseinike ülesannete täiendamiseks tegi siseministeeriumile politsei- ja piirivalveamet (PPA), siseminister Lauri Läänemets käib selle välja neljapäeval valitsuse istungil.

Praegu kehtiva valitsuse määruse kohaselt saab kiirusmõõtjaga sõidukiirust mõõta üksnes ametnik, kuigi liiklusseadus näeb liiklusjärelevalve teostajana, sealhulgas kiiruse mõõtjana, ette lisaks politseinikule ka abipolitseiniku.

PPA peadirektori asetäitja Kristi Hallase sõnul ei ole õigusnormide loogika kohaselt abipolitseinik käsitletav ametnikuna ja seega ei ole PPA-l praegu valitsuse määrusest tulenevalt võimalik abipolitseinikke kiiruse mõõtjatena kasutada, kuigi liiklusseadus seda lubab.

«Piirangu kaotamine tähendaks PPA-le liiklusjärelevalvesse panustamise võimaluse mõningast kasvu, kuna lubaks inimesi tõhusamalt rakendada. Praegu saab politseinikust ja abipolitseinikust komplekteeritud toimkonnas abipolitseinik teha väga vähe ning koormus on tugevalt politseiniku poole kaldu. Kui abipolitseinik saaks samuti kiirust mõõta, lubaks see koormust paindlikumalt ja mõistlikumalt jagada,» märkis Hallas.

Nii jääks politseinikule valdavalt süüteomenetluse toimingud, mida abipolitseinik teha ei saa. Praegu tuleb politseinikul mõõta kiirust, koostada vajadusel protokoll kui ka menetleda väärtegu.

Selleks, et lubada abipolitseinikud kiirust mõõtma, peavad nad läbima vastava koolituse. Sõltuvalt koolitusel osalejate arvust, maksab ühe abipolitseiniku koolitus 125–185 eurot. PPA hinnangul oleks otstarbekas kahe aasta jooksul koolitada umbes 200 abipolitseinikku.

Tagasi üles