Blogi, päev 6: udu, lumi ja vihm

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Blogi, päev 6: udu, lumi ja vihm
Blogi, päev 6: udu, lumi ja vihm Foto: Tiit Sermann ja Glen Pilvre

Soome on tegelikult väga ilus maa –tuhat järve ja vähemalt samapalju kiiruskaameraid. Teel Kemist Naantalisse paraku järvi pole, on ainult kaamerad. Millest on kahju, sest niimoodi jääb Soomest sama nigel mulje kui Rootsist –aga nagu öeldud, järvedega Soome on väga ilus, eriti suvel. Ilmaga on aga põhjanaabritel mingi oma süsteem, sest kui ikka sajab, siis sajab otsast lõpuni –nagu ka täna juhtus. 700 kilomeetrit udu, lund ja vihma. Mis on eestlasele raskesti mõistetav, sest näiteks Tallinnas ja Tartus pole millegipärast kunagi samad meteoroloogilised tingimused.

Sellest lähtuvalt polnud eriti võimalust loodusvaateid nautida, kuna neid lihtsalt polnud –aga olgem ausad, ega ka ilus ilm midagi päästnud poleks.

Nii ongi rohkem põhjust rääkida autodest ja bensiini säästmisest. Postimees on seni sõitnud umbes nii, nagu sõidab ettevõtja, kellel on kohtumistele veidi kiire –ütleme nii. Ja keskmine kulu praeguseni on 7,1 liitrit sajale. Honda Balticu käsikäikudega masin on ilmselt veidi sujuvamat sõitu teinud ja keskmine on märkimisväärne 6,4. Seega pole vale väita, et sõites normaalse kiirusega ning ülisäästmine peale mitte mõeldes, saab uue Civicuga hakkama keskmiselt alla 7 liitri. Võistlejate numbrid on aga teisest klassist –ent olgem ausad, et tegemist on juba äärmustesse kalduvate sääästuvõtetega, mida kodus ei soovitaks proovida –nagu televiisor ütleb. Kõige suurem bensiiniröövel on teadagi pidurdamine –säästusõidu võidab see, kes pidurit ei kasuta ja auto kiiruse võimalikult ühtlasena hoiab. Ka mootoripöörded on oluline faktor ning keskmine kiirus võiks ideaalis jääda 60-70 kanti. Lisaks lugematud muud salastatud nipid nagu auto elektrikulu, rehvirõhud jne. Kui neid teooriaid ka praktikas rakendada, on Civicu keskmine kütusekulu müstilised 4,7 liitrit sajale –täpselt sellise tulemuse skoorisid täna Välk ja Lumehelbeke. Viimased kulutasid 0,2 liitrit vähem, aga leidsid ka 5 kilomeetrit lühema tee. Kui aga arvestada, et viie kilomeetri läbimiseks kulub umbes 240 ml, siis tegelikult suutis välgutiim isegi 40 ml säästlikumat sõitu teha –aga kokkuvõttes loeb just bensiini summaarne kulu, mitte kulu kilomeetri kohta. Ja tasub muidugi märkida, et vastavad teekonnapikkused-kulud olid 759 km / 36 l ja 764 km / 36,2 l. Keskmised kiirused mõlemal veidi üle 60 kilomeetri tunnis.

Kolmanda-neljanda koha osas käib endiselt vaidlus –kui Nordkäpp rebis eile ette 0,1 liitriga, siis täna tegid Viikingid 0,8 liitrit parema tulemuse ja said kolmanda ehk auhinnalise positsiooni tagasi.

Teised võistlejad suure tõenäosusega "medalikonkurentsi" enam ei sekku –kui just homme keegi päris vales suunas sõitma ei hakka. Kahjuks juhtus täna umbes nii tüdrukutetiimil Hõbevalge –nad jätsid esimese kontrollpunkti vahele ja pöörasid poolesaja kilomeetri pärast ikkagi tagasi.

Keskmine kulu on aga kõigil võistlejatel tiba üle viie liitri –nii et suures plaanis on erinevused sõna otseses mõttes mikroskoopilised. Aga selline see tippsport juba on.

Õhtu päädis väikese üllatusega telemeestelt –milleks oli Rootsi rahvusdelikatess surströmming. Surströmming on teatavasti konserv roiskunud heeringaga, mis uuringute kohaselt peaks asuma kõige rõvedamalt lõhnavate olluste edetabeli tipus. Ütleme nii, et uuringud ei valetanud. ;) See, kas surströmming ka julgemate gastronoomiahuviliste kõhtu püsima jääb, selgub ilmselt homme –nagu ka lõplikud säästutulemused.

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Vaata lisaks www.ekspeditsioon.ee

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles