TAK: bussijuht tegi kõik, et õnnetust vältida

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna autobussikoondise liinibussid.
Tallinna autobussikoondise liinibussid. Foto: Marianne Loorents / SL Õhtuleht

Tallinna Autobussikoondise avalike suhete juht Sirje Roht selgitab vastuseks möödunud nädalal Postimehes ilmunud loole bussis kukkunud naisest, kuidas bussijuhi vaatenurgast õnnetus toimus.

Kuna saime politsei poolt väljastatud kriminaalmenetluse lõpetamise määruse kätte alles pärast artikli «Saatuslik bussisõit» ilmumist 21.06. Postimehes, peame vajalikuks ümber lükata loos liiklusõnnetuse toimumise kohta esitatud valefaktid.

Tegemist oli liiklusõnnetusega, mille kohta politsei algatas kriminaalmenetluse, teostas kogu asjassepuutuva uurimise, seletuste võtmise ja info kogumise. Selguse mõttes lisame, et TAKil ei ole menetlusõigust ja meie ei korralda omapoolset lisajuurdlust paralleelselt politseiga, vaid ootame ära politsei menetlustulemused ja otsuse.

Kriminaalmenetlus tuvastas, et bussijuhile ei saa ette heita liikluseeskirja rikkumisi. Liiklusohtliku situatsiooni tekitas parkimiskohalt väljasõitev juht, kelle käitumise peale bussijuht reageeris. Menetleja jõudis kõiki asjaolusid kaaludes ja tunnistajaid üle kuulates järeldusele, et bussijuhil oli võimalus valida, kas ta sõidab ristmikule välja, põrgates kokku teise liiklusvahendiga või ta pidurdab, mille tulemusel võib keegi bussis kukkuda ehk sisuliselt on bussijuhil selles olukorras kohustuste kollisioon. Pidurdades vältis bussijuht kokkupõrget teise liiklusvahendiga.

Menetleja leidis, et bussijuht tegi kõik endast sõltuva, et vältida vigastuste tekkimist nii ühele kui teisele osapoolele ning politsei lõpetas kuriteokoosseisu puudumise tõttu kriminaalmenetluse. Seega ei vasta tõele kannatanu väide, et järsk pidurdus tekkis bussijuhi süül, kes ei andnud teed peateel liikunud autole.

Tegelikkusele ei vasta ka süüdistus, et bussijuht kannatanu arvates ristmikul kiirustas, sest oli graafikust maas. Graafikust maha jäämise eest bussijuhti ei karistata, sest kõige olulisem on siiski sõitjate turvalisus. Teine asi on graafikust varem sõitmisega, mis tähendab kiirustamist ja see ei ole lubatud.

Tegemist on kahetsusväärse juhtumiga, kus ühissõidukile ootamatult ette sõitnud auto põhjustas äkkpidurduse ja selle tagajärjel kukkus bussis sõitja ning sai kehavigastuse. Nagu nähtub bussijuhi poolt politseiuurijale antud selgitustest, peatas bussijuht bussi samal ristmikul, kus pidurdamine toimus ja läks vaatama, kas kannatanu vajab kiirabi. Seejärel helistas ta kiirabisse ja leppis telefoni teel kokku, et buss sõidab kiirabile vastu ning kannatanu antakse üle paar peatust edasi, Nisu bussipeatuses, et kukkunud naisterahvas kiiremini arstiabi saaks. Süüdistus, et bussijuht ei võtnud midagi ette ja sõitis lihtsalt edasi, ei vasta tegelikkusele.

Tallinna Autobussikoondist esindab Ergo Kindlustus, kes on meie andmetel hüvitanud liiklusõnnetuse tagajärjel kannatanule tekitatud kahju.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles