Kosmeetika abil presidendiks ehk Oriflame'i pere edulugu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nagu ema, nõnda tütred: alati särav välimus ja energiast pakatav tegutsemisviis iseloomustab nii Ester Lokotari (keskel) kui ka tema tütreid Cadrin Lokotari (vasakul) ja Helina Eha. Koos minnakse vastu Oriflame’i süsteemi ühele kõrgemale – presidendi – tiitlile.
Nagu ema, nõnda tütred: alati särav välimus ja energiast pakatav tegutsemisviis iseloomustab nii Ester Lokotari (keskel) kui ka tema tütreid Cadrin Lokotari (vasakul) ja Helina Eha. Koos minnakse vastu Oriflame’i süsteemi ühele kõrgemale – presidendi – tiitlile. Foto: Meeli Tulik

Me julgeme elada nii, nagu tahame! Nii kõlab Ester Lokotari ning tema tütarde Helina Eha ja Cadrin Lokotari elumoto. Glamuurne kolmik on täna Baltikumi edukaim tiim Rootsi kosmeetikatooteid müüvas võrkturustusfirmas Oriflame.

Võrkturustusfirma Oriflame, kahe advokaadist venna asutatud kosmeetikat ja heaolutooteid pakkuv, Stockholmi börsil noteeritud ettevõte, tähistab tänavu 45. tegevusaastat. Eestis on Ori­flame olnud 15 aastat ja täpselt sama ajaga on endine õpetaja, giid ja turismifirma töötaja Ester Lokotar (65) tõusnud Oriflame’i edukusredelil nii kõrgele, et asub koos äripartneritest tütarde Helina Eha (40) ja Cadrin Lokotariga (37) püüdma presidendi tiitlit.

Maakeeli lahti seletatuna tähendab see kaasa rääkimist firma juhtimises kõige kõrgemal tasemel, ühekordset preemiat 42 000 euro väärtuses ning väga soliidset sissetulekut iga kolme nädala tagant (just sellise sagedusega vahetub tootekataloog).

Enam kui 60 riigis kanda kinnitanud võrkturustusfirma ajaloos on üsna harukordne, et ühest pisikesest riigist kasvavad nii tugevad tegijad. Ametinimetused on Oriflame’is säravad: liitudes kannavad kõik konsultandi ametinimetust, sealt edasi saavad neist liidrid, siis direktorid, kuld- ja vanemkulddirektorid, safiir- ja teemantdirektorid, tegevdirektorid jne.

Lokotaride tiim asub praegu austusväärsel kuldtegevdirektori tasemel, mis tõi tiitliomanikele 24 000 eurot ühekordset preemiat ja iga kolme nädala tagant laekub neile töötasuna soliidne viiekohaline summa.

Rahasse arvestatu pole aga kaugeltki kõik, millega ettevõte oma tublisid innustab. Tiitliga käib kaasas süsimust Volvo S80, mille liisingu tasub Oriflame, kutse koos perega viiele rahvusvahelisele konverentsile aastas, lisaks kümmekond ärikohtumist firma kulul Euroopas, arvukalt motivatsioonipreemiaid, hinnalisi kingitusi ja virnade viisi kosmeetikat.

Kaks aastat tagasi kinkis Oriflame’i Rootsi peakontor Lokotaridele firma aktsiaid, asjakohane sertifikaat on daamide vanalinnas asuvas esindussalongis, kus Arter kolmikuga kohtus, kenasti aukohal.

Tütred vahetasid karjääri

Lokotaride edulugu ehk see, kuidas nad põhjamaist kosmeetikat rahavankri ette rakendades on jõudnud finantsilise sõltumatuseni, on seda huvitavam, et nii Helina kui ka Cadrin jätsid võrkturustuse tõttu oma professionaalse karjääri ja asusid redelit pidi tõusma hoopis muul  alal.

Helina Eha õppis pärast keskkooli paar aastat Soomes turundust, lõpetas seejärel erakõrgkoolis Lex juura eriala ja suundus edasi diplomaatide kooli. Selle lõpetamisel kutsuti ta eurointegratsiooni büroosse nõunikuks ning tema karjäär jätkus Euroopa Liidu infokeskust juhtides. Cadrin Lokotar läks keskkooli järel Inglismaale kriminaalõigust õppima, täiendas end seejärel kolm aastat Küprosel ja suundus siis Taani, tegema magistrikraadi majanduses.

Ta on töötanud kaitseministeeriumis rahvusvahelise õiguse nõunikuna, tegelenud NATO teemade ja rahvusvaheliste konventsioonide ratifitseerimisega Eestis, töötanud ka rahandusministeeriumis Euroopa Liidu projektidega. Praegu on ta lisaks Oriflame’i tööle õppejõud Eesti Ettevõtluskõrgkoolis Mainor, kus annab loenguid Euroopa Liitu puudutavatel teemadel ning projektijuhtimises.

«Üks mu tuttav kutsus mind kaasa, keegi lätlane tahtvat rääkida võrkturustusteemast,» meenutab Ester Lokotar 15 aasta tagust algust. «Olin osalenud varem mõningatel samalaadsetel koolitustel, ärimudeliga olin kursis, aga mind ei paelunud need tooted, mida nendel koolitustel pakuti. Kui aga kuulsin, et tuleb soliidne põhjamaine firma, mis tegeleb kosmeetikaga, tekkis kohe huvi. Ma ei mõelnud siis üldse äri peale. Olin küll üle viiekümne aasta vana, ent polnud leidnud kosmeetikat, mis mu nahatüübile sobiks. Uudishimu on mind varemgi edasi viinud. Esimesel päeval, kui Ori­flame avas Tallinna vanalinnas esinduse, liitusin 250 krooniga. See on kõige mõistlikum tegu, mida olen teinud ja mille vilju nüüd naudime.»

Äriks kasvas enda tarbeks kosmeetika tellimine aasta jooksul. «Hakkasin käima koolitustel. Mul oli oma naisteklubi ning mulle on alati meeldinud naisi innustada ja õpetada. Mul ei olnud rahapuudust, aga mind paelus kogu tegevus ise. Sain oma näonaha paremaks, oskasin teistele soovitada, õppisin korraldama koolitusi ja üritusi,» räägib Ester Lokotar.

Suureks äriks tasapisi

Kõik Lokotarid toonitavad, et Oriflame’i puhul ei ole tegemist püramiidskeemiga, kus allapoole liitujad toidavad esimesena alustajaid, vaid siin toimib kärgsüsteem, kus igaühel on võimalus esimesena alustajast mööda minna, kui oma äri õigesti ajab ja võrgule korraliku aluspõhja laob.

«Ka minu alla liitus mõttekaaslasi, kes olid huvitatud rohkemast kui ainult kosmeetika kasutamisest, ja nii sai minust – ilma et oleksin jõudnud üldse tiitli peale mõelda – direktor. Tol ajal oli see Oriflame’i süsteemis Eestis ainuke tiitel, mida sai välja teenida. Ja ka siis veel ei mõelnud ma äri peale,» meenutab Ester Lokotar.

Kuni ühel pimedal talveõhtul 14 aastat tagasi otsustas naine, et temas on rohkem ressurssi aidata ka teistel tõusta Oriflame’i  edukusredelil, ja pärast seda otsust sai juba mõne aja pärast temast kulddirektor. «See tiitel tähendas kutset kuldkonverentsile, minu elu esimene toimus Prantsuse Rivieras. Seal, kogu meile pakutud luksuse keskel, tegin otsuse: ma ei puudu enam üheltki kuldkonverentsilt!»

Seda lubadust on Ester Lokotar äri aina jõulisemalt edasi ajades ja sellesse ka tütreid kaasates edukalt pidanud. Lokotarid on käinud viimasel kolmel aastal kuld- ja teemantkonverentsidel Brasiilias, Argentiinas, Austraalias, Balil, Mauritiusel, Dubais, Keenias, Hongkongis, Malaisias, Singapuris, Mehhikos, Panamas, Lõuna-Aafrikas jne – peatudes alati viietärnihotellides ja parimates kuurortides. Kõlab nagu muinasjutt. Kas tõesti on tegemist äriga, kus raha tuleb pangaarvele vaid glamuurset elu nautides ja mööda maailma ringi rännates?

Tegelik elu tähendab võrkturustusfirmas siiski pehmelt öeldes ränka tööd. Kuigi naised kordavad kohtumise jooksul pidevalt, et neile on see pigem elustiil kui töö, on kõrgete tiitlite ja kümnetesse tuhandetesse eurodesse küündivate hüvede taga ka tuhandeid kohtumisi, koolitusi, iluüritusi ja koduesitlusi, mille käigus on sõidetud Eestile peale tuhat tiiru.

«Siin ei oota pudrumäed. Aga panus võrreldes muu palgatööga on siiski teine,» ütleb Ester Lokotar. Summad on kuni direktori tiitlini väikesed, direktori teenistus on võrreldav Eesti keskmise palgaga. Enamik Oriflame’iga äri tegijaid ongi direktorid, sealt edasi on läinud üksikud.

Direktori taseme hoidmiseks kulub Lokotaride sõnul päevas kaks-kolm tundi. Cadrin Lokotar on enda sõnul alles viimase aasta tegelenud tõsisemalt äripoolega ehk teinud ärikohtumisi.

Varem leidis ta liitujaid ja äripartnereid, kes tooteid edasi müüksid, erinevaid iluüritusi korraldades. Cadrini sõnul on neid aidanud tippu Oriflame’i  põhimõte «Aitad teisi, aitad iseennast». «Meist võib igaüks mööda minna, kui on tublim ja targem ning elab kauem. Praegu oleme ainult kõikidest teistest kohutavalt palju ees,» möönab ta.

Kõiki kolme hoiab võrkturustuses võimalus valida ise aega, millal äriga tegeleda. Noored Lokotarid teevad sageli päeval sporti ja tegelevad oma arvukate hobidega. Helina on saavutanud näiteks hiina võitluskunstis wing tsun teise taseme ja ta on litsentseeritud shin do instruktor, samuti teeb ta praegu mootorratta juhiluba, et mõõta kilomeetreid abikaasa kingitud Harley Davidsonil. Helinal on ka kaatrijuhi paberid ja koos peredega minnakse aeg-ajalt merereisile kaatriga, mis on ostetud Oriflame’i preemiaraha eest.

«Arvatakse, et kuna meie alustasime 15 aastat tagasi, siis küll meil on lihtne! Tegelikult on lood täpselt vastupidi. Praegu on enamik ajast kampaaniad liitumistasuga üks euro, kaasnevad kõikvõimalikud kingitused, tasuta koolitused, privaatne äricouching. Meie ajal oli juba liitumine tunduvalt kallim ja pidi ise leidma viisi, kuidas tõusta.

Tegutsemegi praegu põhiliselt äritreeneritena, me ei tegele müügiga,» tutvustab Helina kolmiku igapäevast tööd. Ta lisab, et võrkturustuse tippu jõuavad reeglina vaid haritud inimesed – tema sõnul on praegu maailma kõrgeimate tiitlite omanikud sada protsenti kõrgharidusega.

«Need on inimesed, kes suudavad juhtida struktuure. See on suur oskus ja vastutus. Direktoriks võib jõuda absoluutselt igaüks, sealt edasi on vaja näha suuremat pilti,» nendib Helina Eha.

Hästi sisse toov elustiil

Võrkturustusega tegeledes on oht kaotada lähimad sõbrad, sest äri ei anna häbeneda – kellele sa ikka oma head toodet esimesena pakud, kui mitte oma parimale sõbrale. Lokotarid sellega ei nõustu, väites kui ühest suust, et sõpradele pakuvad nad küll võimalust liituda ja tellida tooteid, ent mitte äri. Helina: «Ma ei ole mitte üht sõpra kaotanud. Sõpru me ei kutsugi äripartneriteks. Suur enamus neist tellib kaupa enda ja pere jaoks. Kui on mõni põnevam üritus, siis tulevad aga ka sõbrad hea meelega kohale.»

«Meie elu on väga huvitav. Ma olen 65-aastane ja ma ei virise, et mul pole raha. Mul on kogu aeg noored inimesed ümber, reisin, suhtlen palju. Kõik reisid saame teha abikaasaga koos.

Mehed aitavad meid väga palju, neil kõigil on küll oma tööd ja tegemised, aga nad on meile suureks toeks,» ütleb Ester Lokotar, kes elab oma õppejõust abikaasa Toomas Karmiga vaheldumisi Tallinna vanalinna korteris ja Muugal asuvas majas. Cadrin elab koos ettevõtjast elukaaslase Andres Tultsi ja 8-aastase pojaga Peetri külas ja Helina koos abikaasa Elar Ehaga, kes on AS Silmet Grupi õigusnõunik, ning 7- ja 18-aastase pojaga Viimsis.

Daamid tunnistavad, et Oriflame’iga tegelemine on neile ülimalt hästi sisse toov elustiil. Cadrini sõnul fännavad nad õega firma mõtteviisi – selle asutasid kaks advokaatidest venda, ja ka nemad on juuraharidusega õed. «Tänu Oriflame’ile julgeme elada nii, nagu tahame,» toonitab Cadrin. 

«See on võimaluste rootsi laud, kust meie oleme kõik võtnud,» lisab Helina,  ja Ester täiendab: «Olen saanud siit parema näonaha ja parema tervise tänu heaolutoodetele, olen saanud oma perega koos tegutseda. Lisaks on maailm tohutult avardunud! Ühtsus, kindlameelsus ja kirg on selle firma põhimõtted. Kui nende järgi tegutsed ja elad, oledki edukas ja kõikvõimas ning võid luua endale ise elu, mida naudid.»

Fakte

•    Firma Oriflame asutasid vennad Robert ja Jonas af Jochnick ning nende sõber Bengt Hellsten 1967. aastal Rootsis.

•    Oriflame on kosmeetikafirma, mis müüb nahahooldus-, kosmeetika- ja heaolutooteid erinevalt traditsioonilisest jaemüügikeskkonnast oma konsultantide kaudu.

•    Oriflame on praegu üks maailma kiiremini arenevaid kosmeetikafirmasid, kel esindused 62 riigis ning turuliidri positsioon enam kui 30s neist.

•    Maailmas on rohkem kui 3,5 miljonit Oriflame’i  konsultanti, Eestis tegutseb neist üle 10 000.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles