Rulluisusõit andis ehitusele hoogu

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laupäeval lõppes Piibe maantee asfalteerimine Pikkjärve ja Tabivere vahelises lõigus. Pildil vaade Tormi küla voorelt.
Laupäeval lõppes Piibe maantee asfalteerimine Pikkjärve ja Tabivere vahelises lõigus. Pildil vaade Tormi küla voorelt. Foto: Risto Mets

Veel hiljuti kahtlesid paljud spordisõbrad, kas Piibe maantee ikka valmib rulluisumaratoniks, kuid maanteeameti poolest võiks uisusõidu maha pidada kas või täna. Asfaltimistööd Pikkjärve ja Tabivere lõigus lõppesid laupäeval.

Remont kümne kilomeetri pikkusel teelõigul algas mullu sügisel. Tänavu kevadel suleti autoliiklus sootuks, et teha ära vajalikud kaevamistööd. Viimase koorma auravat asfalti kallutas kallur Pikkjärve ääres laoturile laupäeva keskpäeval.

Nüüd on maantee Jõgeva ja Tartu vahel terves pikkuses uuendatud. Viimase lõigu remont läheb maksma 3,6 miljonit eurot.

Mahukas kaevamine

Maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski märkis, et töö edenes kevadel väga vaevaliselt. Teele jäävaid mäekünkaid tuli madalamaks kaevata, samuti vajas täitmist soine ala Mullavere kandis. Autoliiklus oli suletud plaanitust pea kuu aega kauem.

«Nüüd on aga tempo hea ning ehitus valmib enne tähtaega,» sõnas Lužetski. Töö peab valmis saama sügiseks. Teha on jäänud veel teemärgistus ning mõned kergliiklustee lõigud maantee servas.

Samuti valmib Mullavere ja Tabivere vahel parkla, kus saavad puhata nii veokijuhid kui sõiduautoga teel olevad seltskonnad.

Autoliikluse avanemise järel ilmusid tee äärtesse ja kraavipõhjadesse ka senised suunaviidad, mis olid aga kortsus, justkui neist oleks traktoriga üle sõidetud.

Lužetski hinnangul polnud vahepealne vaatepilt ilus, ent koos ehitustööga vahetatakse välja ka kõik viidad. Väljavahetamist vajavad liiklusmärgid Lužetski sõnul aga seetõttu, et eelkõige nende peegeldumisvõime ei ole kehtivate nõuete kohane.

Algne unistus

Tartu rulluisumaratoni peakorraldaja Kunnar Karu kinnitusel on Jõgeva-Tartu sõit korraldajate meeltes mõlkunud juba kuus aastat ehk esimese rullimaratoni eelsest ajast saadik.
Viimastel kuudel on kogu korraldusmeeskond muretsenud, kas uus tee ikka valmib õigeks ajaks. Nüüd on kõik tõkked kõrvaldatud.

«Võib öelda, et kuue aasta tagune unistus saab teoks,» märkis Karu, lisades, et paljud rulluisumaratonid Euroopas sõidetakse märksa kehvematel teedel.

Uhiuuest teekattest veelgi paremini veereb rulluisk pisut kulunud asfaldil, tõdes Karu. Laineliseks ja auklikuks kulunud asfalt pole jällegi kõige parem. Naastrehvide kasutamise tõttu peab ka maratonirada kolima umbes iga viie aasta tagant mõnele paremale teelõigule.

Ilmselt mõtlevad paljud maratonisõitjad hirmuga maanteele jäävate voorte ületamisele, eelkõige Lähte ümbruses. Tõusumeetreid koguneb aga võrreldes varasemate maratonidega Narva maanteel üle Inglimäe vaid neli rohkem.

Rulluisusõidu start otsustati viia Jõgeva kesklinna, kus publikul on seda parem jälgida. Ka lastesõidud peetakse 12. augusti hommikul maha sealsamas. Tartu lastesõidud on aga 11. augustil Salvesti konservitehase juures.

Lühem maratonirada algab Tabiverest. Mõlema sõidu finiš asub samuti konservitehase juures.
Kunnar Karu soovitas võistluste eel aegsasti läbi mõelda, kuidas kohale sõita. Nimelt käivad võistluspäeval nii Jõgeva kui Tabivere vahet eribussid, kuid nende kasutamiseks tuleks koht varem broneerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles