Kardisõitjad püstitasid Raplas uusi rajarekordeid

, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ragnar Veerus
Ragnar Veerus Foto: Toomas Vabamäe

Rapla kardirajal toimus laupäeval Eesti kardispordi meistrivõistluste kuues etapp, kuhu jätkus ka sellel korral pingelisi momente ja närvipinget pea kõikidesse võistlussõitudesse.

Üheks põnevamaks kujunes neist Rotax Juniori finaal, kus asus starti 14 kiirusekummardajat. Eelfinaalis tegi endale elu raskeks Jüri Vips (Kartdagö), kes põrkas viimases kurvis kokku venelase Andrey Iatcenkoga (Talvar Racing) ja oli sunnitud võistluse katkestama. Ühtlasi tähendas see finaaliks viimast stardikohta.
 
Finaali stardis langes kokkupõrke tagajärjel võistlejate rivi lõppu teiselt kohalt alustanud Ermo Pihtjõe (Aix Racing Team), kuid suutis hea sõiduga tõusta lõpuks neljandale kohale. Konkurentidelt sõitsid aga eest Remo Rahula (Talvar Racing) ja Ralf Aron (Aix Racing Team) ning finišijoone ületas neist esimesena Rahula, kolmas oli Iatcenko. Meistritiitli arvestuses tõusis nüüd liidriks Rahula, kellele kaotab kuue punktiga Aron. Kolmandal kohal on Vips, kuid Iatcenko ja Pihtjõe jäävad temast vastavalt ühe ja kolme punkti kaugusele.
 
Ülekaalukalt kiireimaks klassiks oli Raplas KZ2+ ning juba eelfinaalis sõitis Martin Rump (Kartdagö) uue ringraja rekordi, milleks oli 41.745 sekundit ja tippkiiruseks ligi 90 km/h. Rump võitiski kindlalt eelfinaali Mihkel Maltna (Aix Racing Team) ees.
Finaaliski oli favoriidiks Rump, kuid seekord ei lasknud Maltna tal nii kergelt eest ära sõita. Ning vähe sellest, Maltna suutis Rumbist isegi mööda sõita ja võitis kuuenda etapi finaali. Hiljem selgus, et Rumbi kiiruse raugemise põhjuseks oli tehniline rike – summuti põrus võistluse käigus lahti.
KZ2+ klassis hoiab kindlalt liidrikohta Mihkel Maltna ning kaks esimest meistrivõiste etappi vahele jätnud Martin Rump hoiab teist kohta, kolmas on Juhan Maltna (Aix Racing Team).
 
KZ2+ kartautodega koos sõitsid rajale ka Rotax Masters klassi sõitjad, kus eelmistel etappidel on lätlased eestlastest üle olnud. Erandiks polnud ka Rapla etapp, kus esikoha võitis Normunds Stanevics, teine oli seekord Priit Sei (Talvar Racing) ning kolmas Argo Tamm (AGS Racing). Meistritiitli arvestuses on endiselt liidriks lätlane Anrijs Lembergs, kes Raplas oli sunnitud võistluse katkestama. Teine on Stanevics ja kolmas Tamm.
 
Raket klassis võttis hooaja esimese võidu Ragnar Veerus (Liqui Moly Roli Team), kes oli kiireimaks ka eelfinaalis. Tema seljataga käis tuline heitlus kahe  poodiumikoha eest Paul August Lääne (TGT Racing), Georg Kõssi (TGT Racing) ja Ilja Martin Udre (Liqui Moly Roli Team) vahel. 16 ringi kestnud finaalis sai lõpuks teise koha Udre, pjedestali viimasele astmele tõusis Kõss ja neljanda koha sai Lääne.
Eelfinaali tehniliste probleemide tõttu katkestanud Gabriel Dominic Sergo alustas finaali viimaselt kohtalt ja ületas finišijoone viiendana.
Selles võistlusklassis on seis pingeline ka üldarvestuses, mida juhib endiselt Udre, kuid vaid kolme puntiga kaotab talle Veerus, kellele omakorda kahe punktiga jääb alla Lääne.
 
Rotax DD2 klassis võitis eelfinaali Mario Vendla (Kartdagö) ning edestas napilt kolme lätlast. Finaalis olid lätlased Vendla ülekavaldamiseks juba enne starti valmistunud ning lõunanaabrid võtsid Raplas kolmikvõidu – esimene Konstantin Calko, teine Haralds Garkaklis ning kolmas Martins Lapins. Neljanda koha sai sarja liider Georg Vann (AGS Racing) ning viiendanda tuli finišisse Vendla.
Punktiarvestuses järgnevad Vannile Raplas kuuendaks jäänud Mario Haugas (Aix Racing Team) ja Mario Vendla.
 
Rotax Max klassis suudeti eelfinaalis Aavo Talvarile (Talvar Racing) taas kord survet avaldada ning hetkeks tõugati ta isegi esikohalt, kui liidriks tõusis Märten Metsaviir (Aix Racing Team). Finišijoone ületas esimesena siiski Talvar. Finaalis oli tema konkurentidel omavahel palju pusimist ja seetõttu sai Talvar hõlpsalt vahet suurendada ja võttis kindla võidu. Teisena ületas finišijoone Kairo Kivi (AGS Racing) ning kolmas oli Märten Metsaviir.
Eesti meistrivõistluste arvestuses on kindlaks liidriks Talvar, kellel on järgmisel etapil võimalik tiitlivõit kindlustada, teine on Sten Dorian Piirimägi (Aix Racing Team) ja kolmas Kairo Kivi.
 
Rotax Minimax klassis jätkas võitude rida lätlane Mihails Budovskis, teise koha võttis seekord Karl Leesmaa (AGS Racing) ning kolmas oli lätlane Valters Zviedris. Punktiarvestuses jätkab liidrina Budovskis, teine on Zviedris ning kolmas Leesmaa.
 
Micro 60 klassi eelfinaali võitis Alexander Vilaev (PremiLux Racing) ning seda suuresti tänud kahe konkurendi – Ira Sidorkova (PremiLux Racing) ja Karl-Kenneth Neuhausi (Liqui Moly Roli Team) kokkupõrkele. Finaali võitis Sidorkova napilt Steven Pärnasalu ees (Aix Racing Team), kolmas oli Neuhaus. Pärnasalu sõitis finaalis välja selle klassi rajarekordi – 49.501 sekundit.
Üldarvestuses on kindlaks liidriks Sidorkova, teine on Neuhaus ning kolmas Vilaev.
 
Micro klassis võitis finaali lätlane Gustavs Malins, teine oli Krisjtan Liiksaar (Neider Sport) ning kolmas Marko Andreas Muru (Liqui Moly Roli Team). Punktiarvestuses juhib Robin Särg (Gear Racing), teine on lätlane Malins ning kolmas Liiksaar.
 
Kõige noorematele kardisportlastele mõeldud Cadet klassi finaali võitis kindlalt Christoffer Reinatm (Kartdagö), teine oli Andreas Aulik (Gear Racing) ning kolmas Paul Aron (Aix Racing Team). Võistluse kiireim ring ning ühtlasi uus rajarekord jäi Rimmo Kadapiku (Aix Racing Team) nimele, kes aga katkestas võistluse 7. ringil.
Üldarvestuses on liidriks Reintam, kes edestab Kadapiku 75 punktiga, kolmas on Karl-Markus Sei (TGT Racing).
 
Eesti meistrivõistluste seitsmes etapp toimub 24.-25. augustil Aravete kardirajal.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles