Traditsiooniline marketing on surnud

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Mitmed uuringud on tõestanud, et sotsiaalmeedia on kardinaalselt muutnud ostja «teekonda» tooteni ja traditsioonilised turundusvõtted ei ole enam asjakohased ega toimi. Traditsiooniline turundus, sealhulgas reklaam, PR ja bränding, on surnud, kirjutab Lee Consulting Groupi juht Bill Lee HBRis.

Aina enam levib viis, et ostjad otsivad informatsiooni toodete kohta oma kanalitest, tihti internetist, firma varasematelt klientidelt või kliendi ülevaadetest.

Uuringud näitavad ka, et ettevõtete juhid on kaotanud kannatuse traditsiooniliste turundusvõtete suhtes. Fournaise Marketing Groupi 2011 aastal tehtud ja 600 juhti ning otsustajat hõlmanud uuringust tuli välja, et kolmveerand neist oli väsinud pidevast rahaküsimisest ilma täiendavate selgitusteta, kuidas see aitab äril kasvada ning 77 protsenti neist oli pidanud arutelusid teemal, kuidas brändi väärtust ei saa tegelikult siduda firma väärtuse või mistahes teise finantsmõõdikuga.

Lisaks on selge, et tänapäevases sotsiaalmeedia maailmas traditsiooniline marketing mitte ainult ei tööta, vaid sellel pole ka enam mõtet, sest see on lihtsalt raha tuulde loopimine.

Siin on mõned uue marketingimudeli põhiaspektid:

Community-marketingi tulek. Aina enam suureneb trend, kus ostjad enne ostu uurivad toote kohta inimestelt, kes on sellega juba kokku puutunud. Näiteks kui tahad osta uut televiisorit, ei lähe sa tõenäoliselt infot küsima televiisoripoe müüjalt ega loe müügifirma koduleheküljelt tutvustavaid materjale. Sa küsid internetist kasutajate kommentaare ja kujundad nende põhjal oma eelistused. Ettevõtted peaksid mõistma selle kanali ja käitumisviisi kõikvõimsust.

Leia üles oma klientide mõjutajad. Paljud ettevõtted kulutavad turundusraha vales kohas, selle asemel et leida ja kasvatada endale klientide mõjutajad ning anda neile teema, millest rääkida. See lähenemine nõuab uut kliendiväärtuse kontseptsiooni, mis läheb kaugemale traditsioonilisest mõõdikust (costumer lifetime value). Nüüd on oluline, kui suur on kliendi suhtlusvõrgustik, kui lugupeetud ta on ja kuivõrd loeb tema arvamus teistele.

Aita klientide mõjutajatel luua sotsiaalset kapitali. Traditsiooniline turundus püüab klienti rahaliste hüvedega, allahindluste ja teiste ahvatlustega aina rohkem ostma meelitada. Uus turundus peaks aitama klientide toetajatel ja mõjutajatel kasvatada oma sotsiaalset kapitali – suurendada võrgustikku, parandada mainet ja anda neile ligipääs uutele teadmistele.

Kaasa oma klientide mõjutajad pakutavatesse lahendustesse. Selle aspekti kõige suurejoonelisem näide pärineb hoopis MTÜde maailmast. Mõni aeg tagasi jõudis teismeliste suitsetamiseprobleem Floridas juba murettekitavale tasemele. Selle küsimusega oli edutult tegeletud aastakümned. Nüüd läheneti suitsetavatele noortele nende endi liidrite – rühmajuhtide, sportlaste ja populaarsete õpilaste – kaudu, selle asemel, et rääkida kõigile noortele suitsetamise varjukülgedest. Edasi organiseerisid õpilased ise suitsetamisvastase grupi, mis korraldas kursusi, töötubasid, müüs t-särke ja kasutas teisi vahendeid, et viia sõnumit omakorda edasi. Sellise lähenemise tulemusel vähenes noorte suitsetamine Floridas 10 aastaga ligi poole võrra ning arvestades tubakafirmade vastupidist lobbytegevust on tulemus märkimisväärne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles