Venemaal katsetati esimest korda kiirrongi

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Venemaa ülikiirrong Sapsan.
Venemaa ülikiirrong Sapsan. Foto: ITAR-TASS / Scanpix

Ettevõte Venemaa Raudteed viis pühapäeval läbi kiirrongi Sapsan esimese katsetuse marsruudil Peteburi-Moskva.


Ettevõtte presidendi Vladimir Jakunini sõnul arendas rong mõnel lõigul kiirust 180 km/h. Kiirus võinuks olla suuremgi, kui tehnilise ohutuse reeglid seda ei keelaks, märkis ta.

Rong suunatakse nüüd Venemaa Raudteede eksperimentaalpolügoonile Štšerbinkas, et rongi süsteeme kontrollida.

Rongil seisab peatselt ees kiiruskatsetus, mille käigus on raudteelõigul Okulovka-Mstinski sild kavas saavutada kiiruseks 275 km/h, mis on kümme protsenti rohkem kui maksimaalne ekspluatatsioonikiirus.

Rong peab seejärel läbima veel kaks katsetust: kiirpolügoonil Beloretšenskaja-Maikop ning Gorki magistraalil.

Katsetused kestavad detsembrikuuni.

Käesoleva aasta lõpuks on kavandatud esineme regulaarreis liinil Peterburi-Moskva, rong peaks selle vahemaa läbima kolme tunni ja 45 minutiga.

Venemaa Raudteed sõlmisid 2006. aasta mais firmaga Siemens lepingu kaheksa Velaro RUS seeria rongi ostmiseks. Lepingu maksumuseks on 276 miljonit eurot.

2007. aasta aprillis allkirjastati leping rongide tehnohooldusest 30 aasta jooksul summas 354,1 miljonit eurot.

Sapsan-seeria rongid hakkavad kurseerima marsruutidel Moskva-Peterburi ja Moskva-Nižni Novgorod.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles