Mobiilifirma saatis nutitelefoni ostnud kliendile ootamatu arve

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Tele2 klient Grigori ostis mobiilifirma poest uue nutitelefoni Samsung Galaxy Y, soovimata vahetada vana paketti uue internetipaketi vastu, mille kuutasu olnuks 4,99 eurot. Kuu alguses tuli aga mehele arve, milles paluti poole kuu internetiteenuse eest maksta 9,21 eurot.


«Vanalt mobiililt tuli üle number ja leping paketiga, mis ei sisaldanud internetiteenust. Tele2 teenindaja pakkus seda (ka kaks kuud tasuta tutvumiseks), millest ma keeldusin. Suur oli minu üllatus, kui juuni kuu arvel oli poole kuu internetiteenuse eest arvestatud 9.21 eurot. Tele2 esinduses mulle seletati, et see on interneti automaatsete uuenduste laadimise eest. Ise pole ma internetti kordagi kasutanud. Järgnes pikk kirjavahetus, mille käigus mulle püüti selgeks teha, et kui ma oleks võtnud internetipaketi, siis see maksaks 4.99 eurot kuus, kui aga mitte, siis pean maksma kuus umbes 20 eurot mitte millegi eest. Minu arust on see selge väljapressimine ja kliendile mittevajalikke teenuste kaela määrimine,» selgitas Grigori juhtunut.

Mees selgitas, et teeninduses telefoni ostes ei hoiatanud klienditeenindaja selle eest, et kui jätta internetipakett võtmata, võib telefon hakata tegema automaatseid uuendusi tavapärase netiühenduse tariifi järgi.

«Kui ma sain üllatavalt selle arve ja kui ma läksin esindusse, siis nad lülitasid internetivõimaluse välja, kui selgus, et mina ei kasutanud internetti ja nemad saadavad uuendusi ja võtavad selle eest raha. Aga kui nad alguses küsisid, et kas ma tahan seda või mitte, siis nad ei lülitanud välja ja ei teatanud ka, et hakkavad sellised arved tulema,» ütles ta.

«Alles kuu aja pärast, kui arve tuli, siis ma nägin. Ja kuna ma kohe ostmisel ütlesin, et ma ei taha internetiühendust, siis nad oleks pidanud selle kohe välja lülitama,» sõnas mees.

Ka ei saatnud ettevõte hoiatus- või soovitussõnumit, et kuna telefon on kasutanud internetiühendust suuremas summas kui maksaks internetipakett, oleks mõistlikum sidepakett ümber vahetada. «Internetiühendus lülitati välja ja nüüd ma kavatsen üldse lahkuda Tele2st, sest sellist petmist ma ei taha,» on Grigori mobiilifirmas pettunud.

Tele2 kommunikatsioonijuht Hans Saarvelt selgitas, et internetipaketist loobumine ei tähenda seda, et internetti kasutada ei saa: «Saab ikka, maksta tuleb vastavalt kasutusele megabaidi eest. Näiteks kui osta ükskõik milliselt operaatorilt nutitelefon, siis ei pea interneti kasutamiseks miskit eraldi m-interneti paketti võtma, internet töötab ja kuu lõpus on arve vastavalt sellele kui palju internetti kasutati. M-paketiga tuleb üldjuhul lihtsalt soodsam.»

Lähtuvalt kirjeldusest on kliendi telefonis tõenäoliselt seadistatud mõni programm, mis automaatselt otsib internetist uut infot (nt e-post, Facebook, Twitter vms), nentis Tele2 esindaja.

«Selleks, et telefoniga enam internetti üldse ei saaks kasutada, tuleb telefonis piirata internetiteenus. Selleks on kaks võimalust. Esiteks nutitelefoni menüüst saab interneti kinni panna kas täielikult või siis üksnes välismaise kasutamise. Pärast seda ei lähe telefon enam mingil juhul internetti. Teiseks saa Tele2 teenuse sulgeda ka omalt poolt – juhul kui klient avaldab selleks soovi,» kirjeldas Saarvelt.

Antud klient telefoni ostmisel internetiteenuse sulgemist ei nõudnud. Küll aga tegi ta vastava avalduse hiljem, peale mida interneti kasutamine tema arvel enam ei kajastu, sõnas ta ning lisas, et ilmselt arvas klient siiski, et kui ta eraldi internetiteenust ei telli, siis on see suletud.

«Tegemist on lihtsa arusaamatusega ja otsustasime kliendile kompenseerida interneti kasutamisega seotud kulu,» ütles Tele2 kommunikatsioonijuht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles