Transporditöötajad: Tallinna liiklusuuendused panevad kõik riskid ühele kaardile

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussirada Narva maanteel.
Bussirada Narva maanteel. Foto: Liis Treimann

Bussijuhid tunnistavad, et Tallinna ühistransport on muutunud tunduvalt kiiremaks, ent liiklusuuendusi tuleks teha koostöös elanikega, mitte üle nende pea.

«Skandaalsed bussirajad, populistlik priisõit ühistranspordis ja kõik muu – palju kära, palju meelepaha, palju häid nalju ja ka õelat ilkumist,» kirjutab transpordi ametiühingu kuukiri Töörõõm juhtkirjas.

«Kahjuks on olnud väga vähe arusaamist ja ka selgitamist, miks seda kõike tehakse.

Tallinna bussijuhid tunnistavad, et tipptunnil on ühistransport muutunud tunduvalt kiiremaks. Kui muidu läbiti paari kilomeetrit mitukümmend minutit, siis nüüd saab sama maa sõidetud viie minutiga. Efekt on märgatav. Sama oleme kuulnud ka reisijatelt – bussisõit on nüüd autosõiduga võrreldes tõesti ajasääst. Veerand tundi kiiremini koju? Ühistransport on ahvatlev.

Linnavalitsuse plaan on väga julge – takistada meelega autoliiklust kesklinnas ja samas jõuliselt soodustada bussisõitu. Sama on tehtud ühel või teisel kujul kõigis Euroopa pealinnades. Kesklinn on kõikjal autodele tabuala, kuhu on mõistlikum sõita bussiga. Ei pea ju enamasti oma marsruute plaanima kindlasti kesklinna kaudu. Ka kooliõpilasi ei pea vedama isiklikes limusiinides ükshaaval, et tegelikult veeta tunde ummikutes.

Tallinn läheb liiklusuuendustes teistest kaugemale ja ütleb, et transport olgu tasuta. Kust saada selleks raha? Loodetakse, et paljud faktiliselt Tallinnas elavad inimesed ennast nüüd Tallinnasse registreerivad. Iga registreerija suudab oma tulumaksuga tagada tasuta sõidu endale ja veel kuni paarikümnele tänasele tallinlasele.

Loomulikult on ebamugav oma liikumisharjumusi muuta ning kindlasti on enda Tallinna elanikuks registreerimine tüütu, aga see on lahendus arendada moodsat elukeskkonda ja vähendada transpordile raisatavat väärtuslikku aega ja raha.

Üks asi on kõige selle juures siiski selge – liiklusuuendusi tuleb teha koostöös elanikega, mitte üle nende pea. Rohkem selgitamist ja selgemaid sihte, siis saavad ka inimesed aru ja probleeme on vähem.» 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles