Konkurentsivõitluses peab firma pidevalt pildil püsima

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turundus ja reklaam on tähtsad nii suurfirmade kui väikeettevõtete arengus.
Turundus ja reklaam on tähtsad nii suurfirmade kui väikeettevõtete arengus. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Turundus- ja reklaamitööl on firma arengus järjest kaalukam roll ja seda tähtsustavad nii väikeettevõtete kui suurte kontsernide juhid, sest oskuslik turundus- ja reklaamitöö soodustab vaba konkurentsi, hõlbustab klientidel õige kauba või teenuse leidmist ja vähendab nende otsimise kulusid.

Firma Borkholm Ehitus juhataja Tanel Pukk rääkis, et kuna Eesti ehitusturul on tihe konkurents, siis on turundustööl ja reklaamil eriti väikefirma jaoks kaalukas roll. “Sadade ehitusfirmade hulgas tuleb olla pidevalt nähtav, et püsida konkurentsis,” ütles Pukk. Ta lisas, et kuna Borkholm Ehitus on väikefirma ja tegutseb põhiliselt Lääne-Viru maakonnas, siis reklaamib  ta ehitusfirma teenuseid nii maakonnalehes kui koduvalla häälekandjas.

“Reklaami ostmisest on kasu olnud, sest firma tuntus on kasvanud üle koduvalla piiride ja praegu saame ehitustöödeks pidevalt tellimusi,” kõneles Tanel Pukk. Ta lisas, et aastatega on firma laiendanud ehitusteenuste valikut, ja pidas oluliseks, et oma uusi teenuseid on kohe meedias ka reklaamitud. “Ilmselt on see üks põhjuseid, miks firma teenuste vastu potentsiaalsete klientide huvi kasvab,” ütles Tanel Pukk.

Ka Kinnisvarabüroo Virumaa Invest juhatuse liige Olev Rohumäe peab seoses reklaamiga tähtsaks kohalikku meediat.

“Saame operatiivselt potentsiaalsele kliendile teatada, et tema vajaduste ja soovide rahuldamiseks on Virumaal hetkel saadav selline kinnisvara, ja näidatud on ära ka hinnaklass,” märkis Rohumäe. Ta lisas, et reklaamitöös on klientide sihtgruppe arvestades tähtsad nii paberleht kui veeb. “Vanemaealised on rohkem paberlehe lugejad ja noored hangivad infot rohkem veebist,” arvas Rohumäe.

Välisturgudele kvaliteetmööblit valmistava firma Rilson tegevjuht Mati Rillo nentis, et reklaami- ja turundustöö on ettevõtluses oluline.

“Varasematel aastatel ostsime aktiivselt reklaami erinevatesse välismaal jagatavatesse sisustus- ja ekspordikataloogidesse ning veebikeskkonda, mille tõttu leidsime kliente Inglismaa, Iirimaa, Soome ja Rootsi turult,” kõneles Mati Rillo. Firma tegevjuht lisas, et kuna praegu on neil tulnud püsiklientidelt stabiilselt tellimusi, on nad suuremahulist mööblireklaami ostmist piiranud.

Firma Rilson arendusjuht Riina Rillo rääkis, et ettevõtluse mitmekesistamiseks avas ettevõte möödunud aasta oktoobris Rakvere Põhjakeskuses kunsti- ja disainigalerii ARS-MEL.

“Galeriikauplus töötab tasapisi ennast sisse. Väga suurt turundamist ei ole me kunstigaleriile teinud, mõned reklaamiostud Virumaa Teatajas, infokataloogides ja Põhjakeskuses,” ütles Riina Rillo. Ta lisas, et info levib ka ostjate kaudu. “Jooksvalt tutvustame galeriikaupluse uudiseid sotsiaalmeedias, Facebookis levib kasutajate jaoks meeldiv ja vajalik info päris hästi.”

Arendusjuhi sõnul alustatakse sügisel galeriis näitusetegevust ja kunstioksjonite korraldamist, siis kasvab ka täiendava reklaami vajadus.

“Ärihooaja alguses teeme mööblitööstuse valdkonnas uute toodete tutvustusi ja sihtturundust. Samuti jätkame omaveebilehele reklaami ja tutvustame uusi tooteid Facebookis,” rääkis ta. Riina Rillo arvas, et kõige paremaks reklaamiks on kahtlemata kvaliteetne kaup ja klientide rahulolu. “Tihti on meie juurde tulnud ostu- või tellimissooviga meiega rahulolevate klientide sõbrad ja tuttavad,” lisas ta.

LHV Panga juhatuse esimees Erki Kilu rõhutas, et turundusel on firma arengus väga suur tähtsus. “Peame turundust üheks oma põhifunktsiooniks, millega pank soovib  ise tegeleda, mitte seda väljast osta. LHV Pangal on täiesti arvestatava suurusega turundusosakond, kus töötavad projektijuhid ja kujundajad,” rääkis panga juhatuse esimees. Panga teenuseid kasutab üle 25 000 kliendi Eestis, Lätis ja Leedus ning 8000 Soomes. LHV Pangas on II samba pensionifondide kliente ligi 100 000, mis tähendab Eestis suuruselt kolmandat turuosa.

LHV pankurid on käinud külas Lääne-Virumaa ettevõtjatel ja teinud maakonnas turundustööd. Kasvanud on LHV Panga eraklientide arv Lääne-Virumaal. “Tean päris mitut Lääne-Viru ettevõtet, kes on just viimase aasta jooksul ka meie panga kliendiks tulnud,” lisas Erki Kilu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles