Kajamaa kooli hoolekogu palub lõpetada nõiajaht juhtkonnale

Berit-Helena Lamp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sotsiaalteadlased on uurimistöö käigus leidnud, et kool mõjutab noore inimese hariduslikku edasijõudmist seni arvatust palju vähem. Koolipingist hoopis tähtsam on kodused võimalused.
Sotsiaalteadlased on uurimistöö käigus leidnud, et kool mõjutab noore inimese hariduslikku edasijõudmist seni arvatust palju vähem. Koolipingist hoopis tähtsam on kodused võimalused. Foto: Peeter Langovits

Kajamaa kooli hoolekogu tegi avaliku pöördumise, milles palus lõpetada nõiajaht Kajamaa kooli juhtkonna vastu.


«Palume tungivalt aidata kaasa, et viivitamatult lõpetataks Kajamaa kooli juhtkonna vastu suunatud nõiajaht ja tekiks võimalus taastada selles Eesti tänase haridusmaastiku jaoks väga tähendusrikkas väikekoolis normaalne õppe- ja kasvatustöö situatsioon,» seisis avalduses.

Hoolekogu sõnul on Kajamaa kooli igapäevatöö olnud häiritud juba alates novembrist, kui hakkasid ilmnema käputäie kooliuuendusega mitte kaasa minna soovinud toonaste koolitöötajate pahameelepuhangud. «Ühe niisuguse pedagoogi õhutusel tulid kolm sama kooli lapsevanemat peatselt välja pedofiiliasüüdistusega, mille menetlemine paraku nii asjaosalistele kui avalikkusele teadaolevalt lõpetati kellelegi kahtlustustki esitamata.»

Ometi ei näita kolme lapsevanema poolt ametnikele esitatavatest süüdistustest tänaseks vallaametnike tegevuse toel välja kasvanud segadus vaibumise märke ja see häirib ülejäänud 32 selles koolis õppiva lapse õppetegevuse stabiilsust. Samuti on häiritud vähemalt 32 erivajadustega last kasvatava perekonna normaalne igapäevaelu ja koolimeeskonna võimalus pühenduda oma niigi väga keerukale tööle - erivajadustega laste õpetamisele-kasvatamisele.

«Nõuame, et viivitamatult lõpetataks põhjuste otsimine etteheidete tegemiseks kooli direktorile ja pedagoogilisele meeskonnale, koolijuhil võimaldataks kooli juhtida ning õpetajatel häirimatult teha oma igapäevatööd,» kirjutas hoolekogu.

«Teatame veelkord, et kõik ülejäänud Kajamaa kooli lapsevanemad on Kajamaa kooli uue, sügisest rakendunud õppe- ja kasvatustöö suunaga ülimalt rahul ja hindavad kõrgelt tänase koolijuhi ja tema meeskonna püüdlusi ning kompetentsust täiesti uudsetest põhimõtetest lähtuva, meie laste erivajadusi arvestava õppesüsteemi väljaarendamisel,» kirjutati avalduses.

«Me oleme kursis koolijuhi ideedega ja ka sellega, et need on saanud enne õppeaasta käivitamist valla poolt igakülgse heakskiidu. Seda kummastavam on meie jaoks nüüd toimuv, kus selles koolis õppida tahtvate laste ja nende perede vajadused ning heaolu ei tundugi enam asjaga kõrgemalt poolt tegelema asunud isikuid huvitavat.»

«Kajamaa kooli uue arengusuuna ja koolidirektori panusega selle realiseerimisse on samavõrd rahul ka kooli tänane pedagoogiline ja tugimeeskond, kes palub kõigilt asjaga seotud poolelt vaid üht - andke meile võimalus töötada ja olla koolijuhile toeks tekkinud segaduses kaotatud aja ja väga paljude inimeste närvikulu võimalikult kiireks korvamiseks,» seisis avalduses.

Avaldusega pöörduti Kajamaa Saku valla juhtide, vallavolikogu liikmete, vallatöötajate, Eesti Vabariigi haridus- ja teadusministri, Eesti Vabariigi sotsiaalministri ja Harju maavanema poole.

Avaldusele kirjutas alla 34 vanemat või eestkostjat 28 lapse perest ning 21 kooli töötajat 22st.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles