Veeprojekt muutis nägusamaks ka Tamsalu linna üldilme

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tamsalu.
Tamsalu. Foto: Meelis Meilbaum

Tamsalu-Sääse veeprojektiga ei uuendatud üksnes valla veemajandust, vaid anti ka tänapäevasem ja nägusam väljanägemine Tamsalu linnale, sest korrastati ja renoveeriti linna paljud tänavad, rajati kergteid ja tänavavalgustus.

Tamsalu elanik Enn Niiduväli märkis, et lühikese ajaga on linna väljanägemine muutunud oluliselt meeldivamaks. “Tamsalu liikluse ühel tuiksoonel – Kesk tänaval – on ehitatud kergteed nii jalakäijate kui jalgratturite jaoks. Südalinn on saanud uue tänavavalgustuse. Kesk tänava jalakäijate ülekäigukohad on valgustatud. Viibisin hiljuti Itaalias ja nägin sealsetes linnades sama pilti. Valgustatud ülekäigukohad kergendavad pimedal ajal nii jalakäijate kui autode liiklust,” rääkis Enn Niiduväli.

Tamsalu-Sääse veeprojekti üks alustajatest firma K&H läks 2011. aasta kevadel pankrotti. Uue hanke võitis AS Merko Ehitus ja AS Merko Infra ühispakkumine.

“Tõsi ta on, et Tamsalu-Sääse veeprojekt hakkab lõpusirgele jõudma. Torustikud on maas ning teekatete taastamine käib. Peagi alustame ka haljastustöödega. On rõõm tõdeda, et vihmased ilmad meie töö kulgu suuresti ei häirinud, töödega suutsime ja suudame püsida graafikus,” kõneles ASi Merko Infra objektijuht Kristo Paumets.

Sääsel ja Tamsalus rekonstrueeriti ja ehitati veetorustikku 9038 meetrit ja paigaldati kanalisatsioonitorustikku 5750 meetrit. Lisaks ehitati survekanalisatsiooni 717 meetri ulatuses. Rajati ja rekonstrueeriti mitu pumplat ning ehitati sademeveetorustikku 459 meetri pikkuselt.

“Raskemaid töölõike ei oskagi välja tuua. Keerulisi olukordasid tuleb ikka ette, kuid objektijuhi töö ongi nende lahendamine,” ütles Paumets.

Kristo Paumets lisas, et töö tellijatega – Tamsalu Vesi AS ja Tamsalu vallavalitsus – sujus koostöö ladusalt. Lepingu mahuks oli 4,35 miljonit eurot, millest 70,25 protsenti kandis Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond ning ligi 30 protsenti oli valla ja ASi Tamsalu Vesi omaosalus.

Tamsalu vallavanem Toomas Uudeberg selgitas, et nendel tänavatel, kus vee- ja kanalisatsiooniprojekti tööd toimusid, korrastati ja renoveeriti jooksvalt ka tänavakate. Sääse alevikus on tänavakatted juba uuendatud, samuti Tamsalu linnas Kesk, Raudtee, Tähise, Toome, Tehnika ja Lurichi tänaval. “Käesoleval kuul taastatakse Koidu, Pargi, Pärna, Sõpruse ja Müntheri tänava kate,” ­tutvustas vallavanem tööde käiku. Toomas Uudeberg lisas, et tänavad on projekteeritud suhteliselt kitsad – kolm pluss kolm meetrit –, kuid samas on rajatud laiad kõnni- ja kergliiklusteed.

“Kõnni- ja kergliiklusteede rajamisega on Tamsalus tähtsustatud jalgsi, invatoega, lapsevankriga ja jalgrattaga liiklejat. Linna tänavate uuendamistööd said tehtud eesmärgiga muuta liikumine valla südames korrastatumaks, inimsõbralikumaks ja ohutumaks,” selgitas vallavanem.

Toomas Uudeberg ütles, et jalgratturid on aastaid harjunud sõitma Kesk tänava sõiduteel, nüüd puudub selleks aga põhjus, sest jalgratturite tarvis on rajatud sõidutee kõrvale kergliiklustee. Tamsalu valla ehitusspetsialist Mati Tamm lisas, et käesoleval aastal saab Tamsalu linn seoses tänavate rekonstrueerimisega juurde kaks parklat. “Üks parkla rajatakse Raudtee tänavale 26 sõiduautokohaga ja teine Kesk tänavale 22 sõiduautokohaga,” sõnas Tamm.

“Kokkuleppel äriühingu OG Elektra omaniku Oleg Grossiga ehitab ettevõtja oma rahaga avaliku parkla Pilleriini poe ja Kesk tänava vahele.”

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles