Tankeri surusid ankrualalt madalikule põhjatuuled

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rene Sirol
Rene Sirol Foto: Toomas Huik

Veeteede ameti meresõiduohutuse teenistuse juhataja-peadirektori asetäitja René Siroli sõnul on Aegna lähistel asuv ankruala ohutu, kuid põhjatuulte eest ta kaitstud pole. Eile, mil tanker Kyeema Spirit madalikule kaldus, puhus just põhjatuul.

Samas paigas on tanker madalikule triivinud ka varem. Mäletatavasti sõitis 2010. aastal 2. jaanuaril tanker Pacific Empire Muuga lahel Aegna saare idarannikul vööriga madalikule. Hongkongi lippu kandva laeva esimene katse ankrusse jääda ebaõnnestus, kuna ankru veeskamist alustati hilinenult ja tuulest tingitud triivi tõttu hakkas laev kanduma teise ankrusseisva laeva poole.

Teistkordne katse pöörata laev vastu tuult, et uuesti ankrukohale jõuda, tehti juba kalda vahetus läheduses ja see viis madalikule, kuna laevajuhid ei hinnanud olukorda õigesti – manööver tehti liiga hilja ja jäeti arvestamata tuulest põhjustatud triiv.

Toona avastati laevaruumide ja tankide kontrollimisel leke vöörpiigis. Laev vabanes madalikult samal päeval kella 21.00 ajal pärast ballasttankide tühjakspumpamist.

Politsei- ja piirivalveameti merepäästekeskuse spetsialist Ivar Treffneri sõnul sõitis Pacific Empire madalikule enam-vähem samas kohas, kus tanker Kyeema Spiritki.

«Suhteliselt sama kant,» kinnitas Treffner. «Põhjus oli ilmselt sama – kõrval on ankruala, kuhu põhjatuulega tuleb laine sisse ja tuul peale, nii et ankruala jääb täiesti avatuks.»

Veeteede ameti meresõiduohutuse teenistuse juhataja-peadirektori asetäitja René Sirol kinnitas samuti, et mainitud ankruala on lääne- ja lõunatuulte eest väga hästi kaitstud, kuid põhjatuultele mitte. Ka idatuulte puhul ta tuulevarjuline koht ei ole. Siis tuleb valida teine ankruala.

Samas ei ole Siroli hinnangul Aegna juures asuva ankrukoha juures olud keerulised.

«See on väga hea koht seismiseks,» kinnitas ta, lisades, et praegu veel ei saa selgitada, kas Kyeema Spiriti ja Pacific Empire'i juhtumite taga on mingi seos. «Ma täna küll seda ei usu.»

Ankrualal on tema hinnangul seismiseks ohutu, aga juhtuda võis tehniline rike või apsakas, mistõttu ei saanud käiku anda ja laev kaldus madalikule. Õnnetuse võis põhjustada ka kapteni eksimus.

Sirol lisas, et piirkonnas on olemas mitmeid ankrualasid ning kapten, tundes oma laeva kõige paremini ja teades, missugused on tuuled, valib ankruala, kus tal on oma laevaga kõige ohutum seista.

«Vastavalt sellele peab kapten kohta valima, aga ma ei oska öelda, miks kapten luges sel hetkel paremaks sinna minna,» rääkis ta. Nimelt olevat eile olnud seal valdavalt põhjatuuled.

Kusjuures veeteede amet hoiatas kaptenit neljal korral.

«Laevajuht või kapten, kes sillas oli, vastas, et ta on teadlik, kohe annab käiku ja kohe hakkab liikuma. Ju siis oli midagi viga, aga ma ei tahaks spekuleerida,» ütles Sirol. Tema hinnangul ei ole Muuga lahe piirkonnas raske manööverdada. «Aga õnnetusi võib juhtuda igal pool.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles