Martin Hallik: milleks meile matemaatika?

, Tartu Ülikooli raamatukogu direktor ja ajaloolane
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Hallik
Martin Hallik Foto: SCANPIX

Rigil oleks aeg ka õpetajakoolituses mõelda samasugustele tegevuskavadele, nagu on tehtud IT-spetsialistide harimiseks, kirjutab ajaloolane ja TÜ õppeprorektor Martin Hallik.

Tulemas on laia ja kitsa matemaatika riigieksamid. Aga milleks üldse matemaatika? Seda on ju raske õppida! ­Uusi matemaatikaõpetajaid tuleb ülikoolidest väga vähe, nendestki osa ei jõua kooli õpetajaks. Ühiskond vajab ju ainult väga piiratud hulgal tipptasemel matemaatikuid. Kas need oleks piisavalt head põhjendused, et enamik õpilasi õpiks eelkõige «lihtsaid» aineid ega vaevaks ennast liigselt matemaatikaga?

Paljudele inimestele tundub, et matemaatika, kunsti ja veel mitme aine sügavamaks tundmaõppimiseks on loodud üksnes vähesed ning ülejäänud õppigu parem kirjandust ja ajalugu, sest muidu ei tea ega oska õpilased gümnaasiumi lõpuks sootuks midagi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles