25.11.2019, 11:26Martin Ehala: keda toetada kodu ja kooli vaidluses? Tänase haridus- ja teaduskülje lood on pühendatud kooli ja kodu suhtlusele. See on potentsiaalne miiniväli, kus võivad põrkuda paljude osaliste õigused, huvid ja emotsioonid.
25.11.2019, 11:25Riin Seema: pedagoogiline võimuvõitlus Eesti õpetajaskonna järelkasvu tagamiseks on vaja õpetajaid võimestada. Tallinna Ülikooli pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema soovitab Põhjamaade kogemusele toetudes, mida ette võtta.
30.09.2019, 00:01Riin Seema: Kas ühiskond aktsepteerib laste erinevate vajaduste olemasolu? Kaasav haridus püüdleb selle poole, et erivajadustega lapsed saaksid õppida koos eakohaselt arenevate lastega. Senine kogemus näitab, et kergemate erivajadustega lapsi saab kenasti teistega koos õpetada, osa lapsi vajab lisaks õpiabi, kuid raskemate erivajadustega lapsed vajavad tunduvalt teistsugust arengukeskkonda. Kuna erivajadustega laste arv ühiskonnas kasvab, on lastevanemate teadlikkusel eriline roll parima lahenduse leidmisel.
30.09.2019, 00:01Martin Ehala: Sisyphose töö (3) Professor Roger Slee, üks kaasava hariduse käilakujusid, avaldas mullu frustratsioonist kantud raamatu «Kaasav haridus pole surnud, ta ainult lõhnab imelikult», milles kurdab, et vaatamata 25 aastat kestnud ponnistusele on diskrimineerimine ikka «sügaval hariduse kontides» – akadeemilisele võimekusele ja tööturupädevustele suunatud hariduseesmärgid panevad suure osa õpilasi tundma end tõrjutuna. Professor Lani Florian kurdab oma värskes artiklis, et ainuüksi normaaljaotus alavääristab pooli õpilastest, sest nende tulemus jääb alla keskmise.
30.09.2019, 00:01Evelyn Kiive: tõeliselt kaasav haridus on keerukas ja kulukas (6) Meie laste haridus on meie kõigi asi. Nii nagu teistes Euroopa Liidu riikides, kehtib ka Eestis kaasava hariduskorralduse põhimõte, mille eesmärk on tagada kõigile, sealhulgas hariduslike erivajadustega (HEV) õppijatele, võimalus kvaliteetse hariduse omandamiseks kodulähedases koolis koos teiste omaealistega. Ühtlasi peab kodukoolis olema tagatud individuaalsete võimete ja vajadustega arvestamine ning vajalike tugisüsteemide kättesaadavus.
10.06.2019, 00:01Laps on tähtsam kui kaasamiskäsk (2) Kaasav haridus pakub erivajadustega laste peredele võimalust osaleda alushariduses ehk lasteaia tavarühmas, kuid sellest rohkem tuleks mõelda, kas erivajaduslikud lapsed tunnevad end seal ka hästi.
10.06.2019, 00:01Kaasamine ja haridus vastanduvad Maailma pedagoogilise mõtte ajaloos on kaasav haridus viimase aja uuendus, tänapäeva perspektiivist vaadatuna aga üsna ammune asi.
10.06.2019, 00:01Koolijuht: kõik nad on meie lapsed Kaasav haridus on aastatega kujunenud üheks hariduse läbivaks põhimõtteks, mida toetavad arengukavad ja seadused. Tegu on olnud sügava ja põhimõttelise muutusega hariduskäsitluses, mille juurutamisega on kaasnenud niihästi põhimõttelisi kui ka praktilisi probleeme. Kaasava hariduse rakendamisest oma koolis räägib Rakvere põhikooli direktor Lea Pilme.
6.05.2019, 00:01Personaalne õpirada eeldab uut Tiigrihüpet (1) Tiigrihüppe programmi käigus varustati kõik meie koolid arvutite ja internetiühendusega. Nüüd on vaja uut Tiigrihüpet, mis varustaks need arvutid interaktiivse õppevaraga.