Kadunud Malaisia lennuki otsinguid pidurdavad tehnilised probleemid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaugjuhitav miniallveelaev Bluefin-21.
Kaugjuhitav miniallveelaev Bluefin-21. Foto: SCANPIX

Kadunud Malaysian Airlines'i lennu MH370 otsinguid pidurdavad tehnilised probleemid – miniallveelaev, mis saadeti lennukirususid otsima pidas vees vastu vaid kaks tundi ja tuli seejärel pinnale tõsta.
 


Otsinguid koordineeriva keskuse teatel tekkisid kaugjuhitaval miniallveelaeval Bluefin-21 probleemid kommunikatsiooniseadmetega, mistõttu tuli see tagasi kutsuda.

USA mereväe miniallveelaeva Bluefin-21 kandnud Austraalia alus Ocean Shield tuli eile India ookeanis asuvast otsingualast tagasi Perthi sadamasse.

Esialgne plaan oli jätkata otsinguid piirkonnas, kus püüti möödunud kuul kinni signaal, mis võis tulla kadunud lennuki mustalt kastilt. Otsingute juhtriik Austraalia on kinnitanud, et usub satelliidiandmete põhjal välja arvutatud lennuki allakukkumispaiga õigsusesse.

Ametnike sõnul jätkuvad parema varustuse omandamise järel ookeani põhjas intensiivsed otsingud – vaja on seadmeid, mis suudaksid töötada vähemalt 4500 meetri sügavusel vee all. Piirkond, kus tegutsetakse on suuremalt jaolt kaardistamata, mistõttu on vaja sonaritega varustatud eriseadmeid.

Praegu viibib piirkonnas ka üks Hiina uurimisalus. Rahvusvahelised eksperdid jätkavad satelliidiandmete analüüsi, et arvutada välja võimalikult täpne otsimisala. Nii Austraalial, Hiinal kui Malaisial on pidevas valmisolekus lennukid, mida saata otsinguretkele, kui peaks leitama ulpivaid rennukirususid.

Malaisyan Airlines'ile kuuluv Boeing 777 ja selle pardal olnud 239 inimest kadusid 8. märtsil teel Kuala Lumpurist Pekingisse. Arvatakse, et see kukkus alla keset ookeani Austraaliast läänes.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles