Politsei: kiiruseületajaid on vähem, kuid siiski liiga palju

Martti Kass
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Sellest nädalast alanud ohutu sõidukiiruse kampaaniaga liikluses loodab politsei leevendada olukorda, kus kiiruseületajaid võib teedelt nädalaga tabada üle tuhande.

Viimati pööras politsei erilist tähelepanu piirkiirusest kinnipidamisele mai alguses, kui teemanädala jooksul konktrolliti üle Eesti sõidukite kiirust. Kokku avastati siis 1326 kiiruseületamist.

«Kuigi üldises liikluspildis võib täheldada mõningast piirkiiruse ületajate arvu vähenemist, ei ole me kaugeltki jõudnud seisu, millega võiks rahul olla,» tõdes politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Riho Tänak ja tõi näiteks, et juunikuus inimvigastustega lõppenud liiklusõnnetuste seas oli väga palju ühesõidukiõnnetusi.

«Need on juhtumid, kus juht kaotab liigsuure kiiruse ja valede sõiduvõtete tõttu auto üle kontrolli ning paiskub teelt välja. Viimasel ajal juhtunud üliraskete õnnetuste puhul on juhid olnud ka alkoholijoobes ning tagajärjeks on mitme noore inimese hukkumine,» lisas Tänak.    

Komissar Tänaku sõnul on ohutu kiiruse valimisel tarbekas arvesse võtta lihtsat matemaatikat: kiiruse lisamine või vähendamine 10-20 km/h ei mõjuta oluliselt kohalejõudmise aega, kuigi teel tuhisedes võib nii tunduda. Samas mõjutab see aga oluliselt juhi sõiduohutust.

«Vaevalt, et mõni minut varem sihtkohta jõudmine kaalub üles selle riski, mille juht lubatud sõidukiirust ületades ning ennast ja kaasliiklejaid ohtu seades võtab,» arvab Tänak.

Asulates lubatud sõidukiiruse ületamine mõjutab eelkõige aga jalakäijate ohtust. Kui 50 km/h sõiduk suudab heade teeoludega peatuda umbes 28 meetri läbimisel, siis samade teeoludega on kiirusel 60 km/h sõiduki peatumisteekond juba 10 meetrit pikem ehk umbes 37 meetrit.

«Seega, kui esimesel juhul saaks sõidukijuht jalakäijat märgates oma sõiduki ohutult enne jalakäijat peatada, siis teisel juhul sõidab auto samas kohas seisvale jalakäijale otsa kiirusega 40 km/h,» selgitas Tänak.

Ta soovitab autojuhtidel kõrva taha panna lihtsa tõe: «Hea juht pole see, kes oskab osavalt ohuolukordadest välja tulla, vaid ettenägelik juht, kes oskab ohtusid vältida ja ohutu sõidukiiruse valida.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles