Reostusseire avastas üheksa reostuslaiku

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õlireostus.
Õlireostus. Foto: Margus Ansu

Täna lõppenud ja 24 tundi katkematult kestnud rahvusvahelise operatsiooni käigus leidsid Läänemerel ja Soome lahel merereostust otsinud nelja riigi lennukid kokku üheksa reostuslaiku.


Eile ja täna jälgisid 750 km pikkusel eelnevalt kindlaks määratud marsruudil Eesti mereala Eesti, Soome, Läti ja Poola lennukid. Operatsioonis osalenud Eesti piirivalvelaevad Kati ja Maru olid valmisolekus, et vajadusel reostusest proove võtta, reostuse levikut tõkestada ja seda likvideerida.



Operatsiooni käigus avastati kokku üheksa reostuslaiku, neist seitsme puhul leidis kinnitust, et tegu on naftaprodukte sisaldava reostusega. Kuna kõik reostuslaigud olid kergema koostisega ning kiiresti hajuvad, ei läinud piirivalvelaevade abi see kord vaja. Operatsiooni raames kogutud materjalid edastatakse Keskkonnainspektsioonile, kes tegeleb reostuste tekkepõhjuste ja süüdlaste väljaselgitamisega.



«Viimati oli Eesti CEPCO operatsiooni peakorraldaja 2002. aastal ning on hea meel, et meie reostusseire võimekus on selle ajaga oluliselt kasvanud. Kui 2002. aastal sai vaatleja kasutada vaid oma silmi ja videokaamerat, siis nüüd saame tänu kaasaegsetele tehnilistele vahenditele seirelende teha ka öösel ning see võimaldab Eesti mereala reostamist kiiremini fikseerida,» ütles piirivalve lennusalga planeerimisohvitser, piirivalveleitnant Kalmer Sütt.



Reostustõrje operatsioon CEPCO (Coordinated Extended Pollution Control Operation) toimub igal aastal Läänemere piirkonna merekeskkonna kaitse konventsiooni Helcom raames.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles