Ohtliku veose omanik peab kindlustama kahju hüvitamise

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ohtlik veos.
Ohtlik veos. Foto: Peeter Langovits

Rahandusminister Ivari Padar ütles riigikogu liikmete arupärimisele vastates, et suurõnnetuse ohuga ettevõtte omanik peab ka võimaliku kahju hüvitamise kindlustama.


Seadus ei sätesta otsesõnu kindlustussumma suurust, kuid annab valitsusele aluse keelustada, piirata või peatada suurõnnetuse ohuga ohtliku ettevõtte tegevus juhul, kui ettevõtjal puudub vastutuskindlustus võimaliku raskema tagajärjega suurõnnetuse kahju hüvitamiseks.



Pädevateks asutusteks suurõnnetuse ohuga ettevõtete ohutuse alal on päästeamet ja selle kohalikud päästeasutused ning tehnilise järelevalve amet.



Bensiini, diislikütust, mootorsõidukites kasutatavat vedelgaasi, petrooleumi, kerget kütteõli, põlevkiviõli või rasket kütteõli võib importida, eksportida, müüa või selle hoiuteenust osutada ainult majandustegevuse registris vastaval tegevusalal registreeritud äriühing.



Vastutuskindlustuslepingu kindlustussumma peab olema vähemalt 500 000 krooni. Vastutuskindlustusleping peab katma kütuseettevõtte tegevuse tagajärjel kolmandatele isikutele tekkida võiva rahalise kahju, rõhutas rahandusminister.

Padar märkis, et tänase päeva seisuga on suuremates kaubasadamates, eelkõige Muugal ja Sillamäel, olemas keskkonnakahjude likvideerimisalane võimekus, kulud reostuse likvideerimise eest kannab aga saaste põhjustaja.

Suurendamaks valmisolekut suurte keskkonnakahjude leevendamiseks ja likvideerimiseks on 2009. aasta eelarvesse kavandatud vahendid nõuetejärgseks merereostustõrjeks.

Kokku planeeritakse aastani 2008-2010 soetada kaks laeva kogumaksumusega 700 miljonit krooni. 2009. aastaks on kavandatud kulutusteks 202,5 miljonit krooni. Kahe multifunktsionaalse laeva soetamisega saavutatakse reostustõrje võimekus 53 protsenti nõutavast. Hetkel on reostustõrje võimekus meil ainult 13 protsenti, nentis Padar.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles