Metsik Elaan saalis

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elaan Saatana rollis.
Elaan Saatana rollis. Foto: Repro

Täna ja homme kell 19.30 saab Kanuti Gildi saali stuudios näha kunstnik Alar Sudaki aka Elaani tragöödiat «Koit ja Hämarik on surnud».



Kui Eestis üldse on «hulle kunstnikke», siis Elaan on seda kindlasti. Tunnetuslikult läheb ta ühte ritta Simsoniga Seakülast või Vanemuise kuldse aja (70ndate) Jaan Toomingaga. Pole siis väga imegi, et Elaani on kunagi oma teose jaoks üles leidnud näiteks Jaan Toomik. Aga need on uitseosed. Elaan on metsik mees. Mees, kelle kohta naljalt ei leidu neutraalset arvamust.



Elaani enda sõnul on ta üks neist, kes on veendumusel, et teater, nii nagu kunst tervikuna, on šamanismi loominguline võimalus, milles teadvuse ja alateadvuse, hinge ja vaimu ning looja ja publiku sünergias saab avada kanali kõrgemate energiate, teiste dimensioonide ning lava ja saali vahel.



«Koit ja Hämarik on surnud» on Saatana pihtimus traagilisest armastuskolmnurgast, kus armunute hinged seisavad Põrgus vastamisi saatanlike katsumustega, millega võrreldes masu on süütu nohu. Elaan pühendab lavastuse kõigile armunutele ja neile, kes pole kaotanud usku armastusse. Osaleb ka kunstnik Anna Aua.



Täna pärast etendust esilinastub Kanuti Gildi saalis Marko Raadi film Elaanist «Isa, Poeg ja Teatri Vaim». (PM)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles