Uute autode müük Eestis vähenes veebruaris järsult

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Graafika: Silver Ait

Võrreldes eelmise aasta veebruariga ostsid inimesed tänavu samal ajal uusi sõiduautosid ligi kolm korda vähem. Autofirmad eeldavad, et müük võib veelgi väheneda.


Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) andmetel läks veebruaris kõige paremini Saksa Autol, mis suutis kuuga müüa 151 Volks­wa­genit. Võrdluseks olgu öeldud, et Toyota Baltic sai sama ajaga lahti vaid 55 uuest sõidukist.



Toyota Balticu turundusjuht Andrius Norkevicius kinnitas, et autode müügi järsus languses midagi üllatuslikku pole, sest praeguses raskes majandusseisus püüavad inimesed mitte teha kalleid oste. Ka liisingut on nüüd hoopis raskem saada kui aasta tagasi.



Muutusi ei märka


«Paljude inimeste majanduslik olukord on ebastabiilne, mistõttu pole veel võimalik öelda, kuidas müük lähiajal muutuda võib,» ütles Norkevicius. «Positiivseid nihkeid autoturul esialgu küll näha ei ole. Võib juhtuda, et müük väheneb veelgi.»



Ta lisas, et Toyota Baltic on suhteliselt konservatiivne firma ega ole viimasel ajal teinud Volkswageniga võrreldavat reklaamikampaaniat. Praegu tegeldakse põhiliselt uue põlvkonna Avensise tutvustamisega.



Škodasid müüva firma Auto 100 Tallinn müügijuht Risto Sikk tõdes, et aasta või poolteise jooksul uute autodega kauplemine tõenäoliselt ei elavne. Päris põhja ei ole autoturg tema hinnangul veel jõudnud.



Müügijuhi sõnul on viimasel ajal näha, et liisinguaja lõppedes soovivad inimesed seda pikendada, mitte uut autot võtta. Eriti siis, kui läbisõit on suhteliselt väike ning päris uut sõidukit pole justkui mõtetki soetada. Samas on tema hinnangul uus auto ikka uus ja kehtiv garantii vabastaks omaniku nii mõnestki murest.



«Kui hakata kulusid kokku arvutama, siis ei ole vana auto liisingu pikendamine ehk kõige otstarbekam tegu,» mainis Sikk. «Parem ikka uus liisida.»



Edukas müügikampaania


Saksa Auto juhatuse esimees Toomas Kuusk kinnitas, et Volkswagenite müük on veebruaris hästi läinud tänu võimsale müügikampaaniale. Ta lisas, et nii mõnigi teine autofirma on püüdnud teha sama, aga pole erilist edu saavutanud. See näitab, et Volkswagen on inimeste hulgas hinnatud kaubamärk.



«Oleme marketingile päris palju kulutanud, et edu saavutada,» kinnitas Kuusk. «Märtsiga lõpetame kampaania, sest oleme oma eesmärgid juba saavutanud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles