Venemaa automüük kukkus märtsis kaks viiendikku

Aivar Õepa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lipsustatud automüüjad igavlevad Moskva Mitsubishi salongis, sest ostjaid napib.
Lipsustatud automüüjad igavlevad Moskva Mitsubishi salongis, sest ostjaid napib. Foto: Maksim Zmejev / Reuters

Uute autode müük Venemaal vähenes märtsis mullusega võrreldes 42,5 protsendi võrra 139 850 autoni, teatas Vene Euroopa äriassotsiatsiooni AEB autotootjate komitee. Kokku vähenes esimeses kvartalis automüük Venemaal 36,3 protnsenti.

«Tulemused märtsis olid halvad, aga mitte märkimisväärselt halvemad kui oodatud,» ütles AEB autotoojate komitee esimees Jorg Schreiber. «See, mida me praegu statistikas näeme, on ammu oodatud nõudluse vähenemine, mille on esile kutsunud hoogne ostlemine eelmise aasta lõpus ning selle aasta alguses täiendavalt tõusnud hinnad.»

Nõudlus on hakanud kukkuma ka nn premium-segmendis, kus müük varasematel kuudel pigem kasvas, kirjutab Vedomosti. Premium-segmendi osakaal kogumüügist tõusis märtsis küll üle 10 protsendi, kui reaalselt õnnestus müüki kasvatada vaid Porschel ja Lexusel. Mercedeste müük vähenes märtsis kolme protsendi võrra võrreldes mulluse aasta sama kuuga.

Samuti kaotas märtsis kliente seni turuvapustusi hästi talunud Hyundai. Hyundai ja teiste taskukohaste autode müük kukkus peamiselt seetõttu, et venemaalastel ei ole enam võimalik nii lihtsalt liisingut saada kui aasta varem. PWC autoturu analüütik Sergei Litvinenko ütles Vedomostile, et kui aasta varem osteti 35 protsenti autodest liisinguga, siis nüüd vaid 15 protsenti.

Üks märtsi müügi kukkumise põhjuseid on ka Vene majandusministeeriumi veebruaris väljakuulutatud autoostu toetusproramm. Aprillis alanud programmi tõttu lükkasid paljud autoostjad märtsis ostu lihtsalt kuu võrra edasi, pakkus Litvinenko.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles