Odav nafta andis tiivad vanade lennukite ärile

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennuk.
Lennuk. Foto: SCANPIX

Kantuna soovist aidata lennufirmadel kulusid kärpida pakkis Bombardier oma uue CSeries õhulaeva täis tehnika viimast sõna. Ettevõtte meelehärmiks on odavnev nafta äratanud ellu päevinäinud kütusekulistajate turu.

Lennufirmad haaravad õhinal kasutatud Airbuse ja Boeinguid ning pärsivad Bombardieri pingutusi õhutada nõudlust oma uudistoote järele, kirjutab Bloomberg Business.

Nagu näitavad Bloombergi jaoks Flightglobal’s Ascend Fleetsi poolt kogutud andmed, on kasutatud lennukeid A319 ja 737-700 alates 2011. aasta algusest müüdud ja liisingusse antud ligi tuhat tükki – peaaegu neli korda rohkem, kui CSeriesi firmatellimusi kokku.

«Madalamad naftahinnad ei soosi peene tehnoloogia müüki, mis kütust kokku hoiab,» nentis konsultatsioonifirma Avitas asepresident Adam Pilarski.

CSeriest esitleti aastal 2008, vaid kuu aega pärast naftahinna tipnemist 145 dollari juures barrel. Alates 2014. aasta septembrist läheb lennuk kaubaks eriti nigelalt.

Lennukituru «leiunurkadest» ei otsi sooduspakkumisi üksnes rahahädas või alustavad ettevõtted – käesoleva aasta alguses liisis 11 kasutatud A319 lennukit United Airlines, väljavaatega võtta lisaks veel neliteist eakat raudlindu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles