Expedia hakkab konkureerima majutusteenusega Airbnb

PM Majandus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Airbnb
Airbnb Foto: AFP / Scanpix

Maailma suurim veebipõhine reisibüroo Expedia teatas, et ostab 3,9 miljardi dollariga renditavaid puhkusepindu vahendava ettevõtte HomeAway. See tähendab, et populaarsele majutusteenuseid vahendavale ettevõttele Airbnb on sirgumas uus otsene konkurent, kirjutab Reuters.

Tegu on Expedia ajaloo suurima ostuga. Mullu omandas reisibüroo majutus- ja reisiteenuste ettevõtted Orbitz Worldwide ja Travelocity vastavalt 1,3 miljardi dollari ja 280 miljoni dollari eest.

Äsja avalikustatud tehinguga astub Expedia alternatiivsete majutusteenuste turule, mille suurust hindab ettevõte ise 100 miljardile dollarile.

S&P Capital IQ analüütiku Tuna Amobi sõnul muudab HomeAway ostmine Expedia jaoks kogu praeguse äri fookust, kuna lubab ettevõttel hakata aktiivselt osalema viimastel aastatel hoo sisse saanud jagamismajanduses.

Hetkel tegeleb Expedia peamiselt hotellitubade vahendamisega ehk selle äri kattub vähe jagamismajanduse ühe lipulaeva, alternatiivsete majutusteenuste turuliidri Airbnb-ga, mis keskendub põhiliselt eraisikute kodude väljarentimise vahendamisele. Peale HomeAway ostmist hakatakse aga üha vihasemalt sama turu pärast konkureerima.

Airbnb vahendusel broneeritakse tänavu hinnanguliselt 80 miljonit majutusööd. Expedia vastavaks näitajaks oli mullu 150 miljonit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles