Lennufirmal läheb Hiiumaale lendamine üle kivide ja kändude

Lennart Ruuda
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Transaviabaltika lennu algus.
Transaviabaltika lennu algus. Foto: Eero Vabamägi

Suursaarte ja mandri vahelisi lende opereeriva Transaviabaltika sõnul on viimasel ajal Kuressaare liinil reisijad küll juurde tulnud, kuid Kärdla lendude täituvus on endiselt väga tagasihoidlik.

Oktoobris lendas Tallinn-Kuressaare-Tallinn liinil 1359 reisijat, täituvus oli 67 protsenti. Kärdla suunal lendas samal ajal 715 inimest. Seal oli lendude täituvus vaid 36 protseti.

«Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on Kuressaare suunal reisijate arv kasvanud, kuid Kärdla suunal kasv puudub,» ütles Transaviabaltika esindaja Rene Must. Hiiumaa suund kidub, kuna Kärdla lennuväljal pole lennuki ohutut maandumist abistavat täpismaandumise seadet (ILS).

«Kehvade ilmade korral puudub püsielanikel kindlus lennuki graafikujärgse väljumise osas. Kui kord on reisija kokku puutunud hilineva väljalennuga, eelistatakse pigem mere- ja maismaatransporti, mis on küll oluliselt aeganõudvam, kuid kindlam,» kurtis Must.

Sügis-talvise madalhooaja ergutamiseks tõi Transaviabaltika oma kodulehele detsembrikuu lõpuni müüki ka soodsamad lennupiletid.

Transaviabaltika on Leedu ettevõte, mis alustas mandri ja suursaarte vahel lendamist möödunud aasta juunist. Leping ettevõtte ja majandus- ja kommunikatsioonimisteeriumi vahel kestab 31. maini 2019.  

Transaviabaltika lennuliinide projektinimetus Eestis on Saartelennuliinid, mis teenindab maavalitsustega sõlmitud lepingute läbi lende Kuressaarde ning Kärdlasse. Nädalas lennatakse 12 korda nii Tallinn – Kuressaare – Tallinn liinil kui ka Tallinn – Kärdla – Tallinn liinil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles