Jahilt vette kukkunud kapten jäi kadunuks

Päästerõngas

FOTO: Margus Ansu / Postimees

Möödunud nädala teisipäeval sai Eesti Merevalvekeskus abipalve Riia Merevalvekeskuselt seoses juhtumiga Liivi lahes Kolka tuletorni lähedal, kus Läti jahi pardalt oli merre kukkunud jahi kapten.



Hädas olid ka ülejäänud jahi pardal lõbusõidul olnud inimesed, kellest mitte keegi ei osanud jahiga navigeerida ja nii triivis jaht juhitamatult edasi. Õnnetus juhtus küll Läti vastutusalas, kuid kuna asukoht asus Saaremaale suhteliselt lähedal, siis abipalvele reageeris Eesti poolt piirivalve laev 112 «Valve».

Juhita jaht leiti üles ja sellel olnud inimesed toimetati piirivalve laeva pardale ning viidi Roja sadamasse Lätis. Samasse pukseeriti ka inimesi sõidutanud jaht.

Reedel, 12. augustil palusid lähedased Interpoli kaudu alustada uuesti kadunud kapteni otsinguid. Võttes arvesse tuule ja triivi suunda, alustas Kuressaare merevalvekeskus otsinguid Saaremaa lähedustest, kuhu eeldatavasti oleks kadunud kapten võinud triivida. Kahjuks otsingud tulemust ei andnud ja kaptenit pole tänaseni leitud.

Lääne prefektuuri piirivalvebüroo juht Margus Toomsalu arvates teeb kogu õnnetusjuhtumi kahetsusväärseks asjaolu, et peale kapteni ei olnud antud alusel ühtegi pädevat isikut, kes oleks suutnud jahti juhtida ning kriisiolukorras peatada.

«Tahame kõigile meresõitjatele ja merel või teistel veekogudel lõbusõitu pakkuvatele ettevõtetele südamele panna, et ujuvahendi pardal võiks olla rohkem kui üks inimene, kellel on teadmised ujuvahendiga navigeerimisest. Et sarnaseid õnnetusi ennetada peaksid väikelaevajuhid pardal viibijatele tutvustama ohutusnõudeid ja päästevahendite asukohta ning nende kasutamist. Peale ohutusnõuete, tuleks tutvustada ka elementaarseid võtteid, kuidas ujuvahendit peatada, kuidas kasutada raadiosaatjat või kutsuda vajadusel abi,» soovitab Toomsalu.

Tagasi üles