Jaak Joala jääb saladuseks (3)

Põim Kama
, teatrikriitik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Märt Avandi mängib ühte versiooni Jaak Joalast lavastuses «Kremli ööbikud».
Märt Avandi mängib ühte versiooni Jaak Joalast lavastuses «Kremli ööbikud». Foto: Gabriela Liivamägi

Pimedatel augustiõhtutel sajab Narvas tähti. Kreenholmi manufaktuuri vana ketrusvabriku õues jõuab tuhandete vaatajate ette kirev popurrii nõukogude estraadist. Tartu Uue Teatri suvemuusikal «Kremli ööbikud» on ühtaegu nostalgiahõnguline sissevaade raadiogeneratsiooni elukäiku saatnud muusikale ja staaridele ning kriitiline pilk toonase muusikatööstuse halastamatule masinavärgile armastatud Jaak Joala nukra saatuse kaudu.

Põim Kama kirjutab mastaapse suvemuusikali kohta: «Keskset rolli kandval Märt Avandil on publik esimesest hetkest peale pihus. Tema kehastatud Joala manipuleerib massiga meisterlikult, suutes ka hiiglaslikus lavaruumis ilma videoprojektsioonita edasi anda karakteri peenemaid nüansse – väike vildakas naeratus siin, poolik õlakehitus seal, ning publik sulab.»

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles