Soome manitseb EL-i ametnikke ostma odavamaid Brüsseli lennupileteid (1)

Copy
Finnairi lennuk.
Finnairi lennuk. Foto: Phil Noble / Reuters / Scanpix

Euroopa Liidu välispoliitikanõukogu ametnikud said reedel väidetavalt kirja soovitusega, et nad broneeriksid Brüsseli ja Helsingi vahel liikumiseks odavamaid lende alternatiivina Finnairi krõbeda piletihinnaga otselendudele.

Soome uudisteagentuuri STT kohaselt märgiti ametnikele saadetud teates, et seoses juulikuus alanud Soome eesistumisega Euroopa Liidu Nõukogus on oodata märgatavat kasvu Helsingi ja Brüsseli vahelises lennuliikluses.

«Reedel saabus eelarveosakonnast sõnum kõigile töötajatele, milles paluti kasutada eelarvepõhjustel teisi lennufirmasid peale Finnairi, sest muude lennufirmade hinnad võivad olla Finnairi omadest kuni kolm korda odavamad,» lausus välispoliitikanõukogu töötaja Tuula Peussa STT-le.

Peussa ei teadnud, kas sarnane sõnum on saadetud ka teistele EL-i organisatsioonidele.

«Kuna KLM-i, Lufthansa või Air France`i hinnavahe Finnairi otselendudega on üsna märgatav (lend ümberistumisega Amsterdamis, Münchenis või Pariisis võib olla vaid kolmandik Finnairi hinnast) ning ooteajad on väga lühikesed (40-45 minutit) ja mõnel juhul on väljumised ja saabumised Brüsseli Midi raduteejaamas, soovitame tungivalt teil kaaluda võimalusel odavamaid alternatiive,» seisis ametnikele saadetud sõnumis.

Finnairil ja teistel teenusepakkujatel on kahtlemata märgatav hinnaerinevus, kuid kuna Soome lennufirma on ainus, mis pakub Helsingist otselende Brüsselisse, ei ole neil selles turuosas konkurentsi.

Siiski on antud liini kasutajad tavaliselt EL-i töötajad, kes oma lennukulusid ise ei tasu.

STT ei saanud välispoliitika komisjoniga kommentaari küsimiseks ühendust. Euroopa Komisjoni kõneisik Johannes Bahrke märkis aga, et üldiselt on Komisjonil ja välispoliitika nõukogul ranged juhised, mille kohaselt kõik töötajad peaksid reisima võimalikult kuluefektiivselt.

«See tähendab ülempiiri readmist hotellikuludele, mis sõltuvad ka asukohast, lisaks kehtivad reeglid kõige sobilikumate transpordiviiside valimise osas,» märkis Bahrke.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles