Kõlvart lubab Tallinna tänavatel metroobussi sõitma panna (4)

Copy
Mihhail Kõlvart.
Mihhail Kõlvart. Foto: Keskerakond

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart (KE) ütles valimisprogrammi esitlusel, et Tallinna Haigla valmib igal juhul, pealinna pargid ühendatakse nii, et neist kujuneb üks suur Euroopa rohelise pealinna vääriline roheala, ühistranspordi arendamiseks aga tuuakse tänavatele metroobuss.

«Tallinna Haigla on lähima 10–20 aasta kõige eksistentsiaalsem projekt pealinnas: sellest kujuneb Baltimaade moodsaim meditsiinilinnak. Oleme arvestanud, et Tallinna Haigla avab uksed 2027. aastal,» rääkis Kõlvart.

Tema sõnul moodustavad rohealad Tallinna territooriumist nüüdseks 30 protsenti.

«Me soovime, et Tallinn oleks veel rohelisem. Selleks loome lineaarpargid, et terve linna rohealad saaksid ühendatud. Töös on juba Putukaväil ning plaanis Klindi park,» selgitas Kõlvart.

Andre Hanimägi ja Mihhail Kõlvart
Andre Hanimägi ja Mihhail Kõlvart Foto: Keskerakond

«Samas ei tähenda roheline mõtteviis ainult parke. Olulisel kohal on ka ühistransport – aastaks 2025 loobume diiselbusside kasutamisest ja aastaks 2035 liigub kogu Tallinna ühistransport elektri toel. Lisaks toome linnatänavatele metroobussi. Samuti seisame jätkuvalt tasuta ühistranspordi eest ja kaalume võimalusi selle laiendamiseks naaberomavalitsustesse.»

Mis on metroobuss? 

Keskerakond selgitas Postimehele, mis on metroobuss:  

Metroobuss on suure mahutavusega veeremiga kiire magistraalliin. Me vaatame seda kui trammi alternatiivi, mis ei vaja sedavõrd suuri infrastruktuuri investeeringuid. Meil on teatud suundadel vajadus suure veovõimega läbivate liinide järele. Täisliini pikkuses on objektiivsetel põhjustel trammiliin majanduslikult ebaotstarbekas. Veeremiks vaatame 24 meetri pikkuseid sõidukeid. Rahvusvahelise parema kogemuse kontekstis on hetkel kaalumisel dünaamilise laadimisvõimekusega elektribussid, st laadimismomendil pole vaja täiendavat veeremit. Sarnane elektritransport on praegu juurutamisel paljudes Lääne-Euroopa ning USA linnades. See võimaldab kontaktliini kaudu laadida jookvalt akusid ning sõita ka kontaktliini vabalt teatud vahemaa ulatuses (ca 10km-20 km). Sarnane süsteem on kasutusel Linzis (Austria) ja Lausanne'is (Šveits), hetkel töötatakse sarnast süsteemi välja Berliinis, Bratislavas ja teisteski linnades.

Magistraalliinideks vaatame Tallinna kontekstis: Mustamäe-Kesklinn-Lasnamäe, Õismäe-Kesklinn-Lasnamäe, Põhja-Tallinn- Kesklinn-Lasnamäe. Oluline on mõista, et metroobuss on magistraalliinide süsteem, mitte veerem ise. 

Kõlvarti kinnitusel lubab Tallinna eelarve ehitada paralleelselt nii Tallinna Haiglat kui ka renoveerida linnahalli. 

«Meil on Tallinna arendamiseks pikk plaan ja selle kohaselt on mõistlikum kaasata linnahalli projekti erainvestor,» lisas Kõlvart. «Uue meetmena hakkame pealinna kooliõpilasele maksma kuni 100-eurost koolialguse toetust iga kooliaasta alguses ja tõstame pensionilisa nelja aasta jooksul 200 euroni. Siinkohal on hea meenutada, et Keskerakonna poolt välja käidud pensionilisa pälvis toona palju kriitikat. See on aga tänasel päeval asendunud ülepakkumisega – konkurentide lubadusi lugedes oleme nagu oksjonil. Samas on meil hea meel, et Keskerakonna ideed sobivad ka teistele erakondadele.»

Mihhail Kõlvart
Mihhail Kõlvart Foto: Keskerakond

«Läheme valimistele vastu väga tugeva ja motiveeritud meeskonnaga, loomulikult küsime sealjuures tallinlastelt vähemalt sama tugevat mandaati, nagu meile usaldati neli aastat tagasi,» ütles Kõlvart, koos kellega kandideerib Tallinnas Keskerakonna nimekirjas veel 337 kandidaati. «Nii nagu linnavolikogu peab peegeldama Tallinna elanikke, oleme ka oma nimekirja kaasanud kandidaate väga paljudest eri valdkondadest. Tunnustatud meditsiinitöötajad, hinnatud haridustöötajad, armastatud kultuuri- ja spordiinimesed, usinad ettevõtjad, kogenud poliitikud. Keskerakond soovib ja julgeb asju teha. Kas me kardame, et kõik on meie vastu? Vastus on ei. Üksinda nelja, üksinda viie vastu – meile see valem sobib. Mitte ükskord, vaid seekord me võidame niikuinii.»

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles