Jüri Ratase tulemuse tõi tavaline kampaania, mitte sotsiaalmeedia (4)

Mikk Salu
, ajakirjanik
Copy
Jüri Ratas ja tema kuulus palk tegid omal ajal sotsmeedias ilma.
Jüri Ratas ja tema kuulus palk tegid omal ajal sotsmeedias ilma. Foto: Kuvatõmmis Jüri Ratase Instagrammist

Euroopa Parlamendi valimistel 33 000 häält saanud Jüri Ratas (Isamaa) tõrjub tõlgendusi, nagu oleks tema tulemuse taga aktiivne tegevus sotsiaalmeedias. «Proovisin juba valimisööl selgitada, et kampaania on tervik,» sõnab Ratas.

Seda tüüpi tõlgendus, et näe, Ratas möllas Facebookis, Instagramis ja Tiktokis ja vaata kui palju hääli sai, on hetkel populaarne. Ometi võib see viidata ülemõtlemisele ja viia valele teele. Kui keegi kujutab ette, et teeb järgmine kord sotsiaalmeedias sama, mida Ratas seekord, ning võit tuleb, võib ta pettuda. Ka Ratas ise ütleb neile: «Tehke. Aga tulemust ei tule.»

Tegelikult tegi Ratas väga aktiivse ja väga traditsioonilise kampaania. Sõitis läbi terve Eesti. Kohtus, rääkis, kuulas, vestles, surus kätt. Andis igale poole intervjuusid. Esines debattidel. Tegi (või siis tegi Isamaa erakond tema eest) tavalist meediareklaami portaalides, ajalehtedes, raadios ja telekas. Kõike, mida kogenud poliitikud ikka teevad.

Tagasi üles