Õlletootjad vähendavad siidri ja longdringi kangust

Heidi Ojamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õlu.
Õlu. Foto: SCANPIX

Õlleliidu liikmed A. Le Coq, Saku Õlletehas ja Viru Õlu alandavad 1. juulist kohaliku turu jaoks toodetava ja turustatava siidri kanguse 4,5 protsendile ja longdringi oma 5,5 protsendile, et aidata kaasa riikliku alkoholipoliitika Rohelise Raamatu eesmärgile absoluutse alkoholi tarbimise vähendamiseks.

Muudatus sätestatakse Eesti Õlletootjate Liidu eetikakoodeksis, mida liidu liikmed lisaks Eestis kehtivatele õigusaktidele järgivad.

«Soovime näidata, et alkoholituru reguleerimise ainus vahend ei ole seadused ja keelud, ettevõtjad saavad ka ise sotsiaalset vastutustundlikkust üles näidata ja kaasa aidata,» selgitas Õlletootjate liidu tegevjuht Peeter Võrk.

Võrk rääkis, et õlletootjad on eetikakoodeksis juba mitu aastat tagasi sätestanud, et ei tooda ega turusta kanget, üle seitsme protsendise kangusega õlut. «Selle põhimõtte järgmine langetas Eestis märgatavalt kange õlle tarbimist ning seega absoluutse alkoholi tarbimist,» märkis ta.

Samuti järgivad Eesti Õlletootjate Liidu liikmed põhimõtet mitte reklaamida kangeid õllesid.

Uue muudatuse sisse viimiseks 1. juulist alustavad tootjad ettevalmistusi kohe. «Enamik meie toodetud jookidest on juba nimetatud kanguse piires, kuid siiski tuleb meil muuta paari toote retsepte,» märkis Saku Õlletehase juhatuse esimees ja õlletootjate liidu juhatuse esimees Margus Kastein.

«Me ei vastanda ennast tootjatena neile ootustele, mida riiklik alkoholipoliitika soovib saavutada. Õllekultuur ja vastutustundlik tarbimine on olulised märksõnad selles äris, kus me tegutseme,» lisas ta.

Jookide kangusele kehtivad piirangud jõustuvad pärast 1. juulit toodetavale siidrile ja longdringile. Varem toodetud joogid turustatakse.

Lisaks nimetatud muudatustele kehtestavad õlletootjate liidu liikmed täiendavad nõuded ka info edastamisele, tootja kodulehele sisenemisel ja sotsiaalmeedias. Samuti ei kasuta õlle ja muude alkohoolsete jookide reklaamides veekogusid ja ujumise motiive.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles